آخرین اخبار

6. دى 1397 - 7:14   |   کد مطلب: 31790
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بيان اينكه آمریکا دچار حقارت بین‌المللی شده است گفت: سردمداران آمريكا 7 هزار میلیارد دلار برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی هزینه کردند اما موفق نشدند.

به گزارش آوای سیدجمال، مجتبی شاکری امشب به مناسبت پاسداشت پیشگامی همدانی‌ها در خلق حماسه 9 دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو واژه در ادبیات سیاسی انقلاب وارد شد و تأثیر بسیار بزرگی در نگاه ما به غرب دارد.

وی با بیان اینکه واژه «شیطان بزرگ» برای شناسایی دشمنان بود و ابعاد دخالت آمریکا را در کشور نشان می‌دهد افزود: گرچه مرحوم مصدق به آمریکا امید بسته بود، اما آنها در پشت صحنه با انگلیسی‌ها ساخت و پاخت کردند و کودتای 28 مرداد 32 رخ داد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا با یک کودتا پاسخ اعتماد ایران را داد تصریح کرد: 16 آذرماه، اتفاقات سال 42 و برخوردهایی که آمریکا با جریان ضداستبداد و استعماری داشتند، همه و همه نشاندهنده نیت آنها در برابر ایران اسلامی است و نشان می‌دهد اینها قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد: پیوندی بین ما با ذات دنیاگرایی و مادی و تفکر سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی آمریکا نمی‌تواند برقرار شود.

شاکری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در ادامه «شیطان بزرگ»، برای آمریکا عنوان «ابلیس مجسم» را به کار بردند خاطرنشان کرد: این بیانات باعث می‌شود از بروز خطا در روابط بین‌الملل جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بر اثر آدرس‌های غلط از سوی برخی در جریان داخلی به آمریکا مجدداً اعتماد شد گفت: دولت موقت در مقابل تسخیر لانه جاسوسی استعفا داد اما با وجود این برخی به آمریکا اعتماد کردند و گمان می‌کردند اگر کدخدا را ببینند می‌شود مشکلات را کاهش داد!

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مولفه‌های شعارها و اهداف فتنه 78 با 88 تفاوتی نداشت افزود: با آغاز حرکت آنها شعارهایی علیه رهبری داده شد و حتی تصویر رهبری در اردوکشی‌های خیابان به آتش کشیدند.

وی با اشاره به اینکه سرنگونی نظام هدف اصلی این جریان بود تصریح کرد: بررسی این اتفاقات نشان می‌دهد که «شیطان بزرگ» و «ابلیس مجسم» چقدر اهمیت دارد.

شاکری در تشریح آغاز حرکت‌ها علیه نظام در داخل و خارج از زمان دولت هفتم و هشتم سخنان خود را آغاز کرد و گفت: دولت اصلاحات که سر کار آمد از عبارت «سنگر به سنگر» استفاده کردند گویی که جنگی در کار است، آنها توانستند از سازوکار قانون، شورای نگهبان و صندوق رأی بگذرند و رئیس جمهور خود را بر مسند قدرت بنشانند.

وی با بیان اینکه در ادامه حاکمیت دوگانه را مطرح کردند تا اختیارات رهبری در قانون اساسی به رئیس جمهور منتقل شود ادامه داد: آنها به حاشیه بردن رهبری و ایجاد نظام سیاسی چون نظام انگلیس در ایران را دنبال می‌کردند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این جریان به دنبال به خیابان کشاندن مردم و فشار از پایین برای کاهش اختیارات رهبری بود خاطرنشان کرد: این ماجرا به این شکل پیش رفت و نافرمانی مدنی نیز به جام زهری منجر شد.

وی گفت: عده‌ای از مسؤولان نظام به دنبال انتقال اختیارات رهبری به رئیس جمهور بودند در حالی که آمریکا نیز دور تا دور مرزهای کشور حضور داشت.

شاکری با بیان اینکه فتنه 18 تیر 78 و سال 88 با هماهنگی تمام‌عیار با قرارگاه عملیات که در خارج کشور بود شکل گرفت اظهار کرد: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال سرنگونی نظام بودند و اسناد هم به مرور زمان منتشر شد و صحت این مسأله را ذکر کرد.

وی با بیان اینکه فتنه یک جریان دفعی و موقتی در جامعه نبوده و زمینه‌هایی داشت افزود: نامه عبدالکریم سروش  در سال 88که با اهانت از مقام معظم رهبری یاد کرده بود و انواع ناسزاها را داشت، عنوان می‌کند 30 سال برای رسیدن به این نقطه تلاش شده است!

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیش از این نیز حلقه کیان به دنبال تغییر فضای جامعه بود تصریح کرد: عبدالکریم سروش این مسأله را مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه چهره‌های جدید دیگری در امروز و فردای ما وجود دارند اظهار کرد: سال 96 آمریکایی‌ها برای جبران شکست سال 88 تمام توان خود را به کار بستند تا کاری کنند اما دچار خطا شدند و تمام لایه‌های خود از جمله سلطنت‌طلب‌ها، نهضت آزادی، خارج‌نشینان و منافقین را به صحنه آوردند و لایه‌های داخلی همسو با خود را نیز فعال کردند.

شاکری با اشاره به اینکه تحلیل آنها این نبود که نظام بتواند در مقابل آن ایستادگی کند، گریزی به فتنه 88 زد و افزود: پس از اعلام نتیجه انتخابات در سال 88  مقام معظم رهبری نماینده کاندیداها را فراخواندند و مباحث را مطرح کردند و به همین دلیل جا دارد از صدا و سیما بخواهیم تا آنجا که دوربین‌ها مباحث را ضبط کردند، آن را پخش کنند.

وی با بیان اینکه الویری، آخوندی و زنگنه و دیگران نیز مباحث خود را مطرح کنند ادامه داد: این افراد ادعای تخلف داشتند، مقام معظم رهبری خواهان ارائه سند شدند اما پس از آن عده‌ای گفتند که فضا، فضای تقلب بود که البته این موضوع نمی‌تواند به معنای تقلب باشد.

شعار دروغین تقلب در سال 88

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر تنها فضای تقلب بوده و دستکاری در رأی نشده چرا کاندیدایی که رقیب نامزد اول بود ادعا کرد که بر اساس شواهد و اطلاعات به دست آمده  پیروز هستم؟ خاطرنشان کرد: این فرد هنوز هم بر تقلب اصرار دارد و حاضر نیست بپذیرد که تقلبی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دروغ از تقلب و عده‌ای از فضای تقلب سخن راندند گفت: اینها حضور 85 درصدی مردم که یک پیروزی بزرگ بود را به یک تهدید تبدیل کردند، چند قطعنامه علیه ایران تصویب شد، آمریکا و صهیونیست‌ها هم با تمام توان به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی وارد شدند.

شاکری با اشاره به اینکه امروز نیز به دنبال استفاده از بی نام و نشان‌ها هستند تصریح کرد: در سال 96 سازوکارهای اقتصادی استفاده شد و امروز نیز رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که مادر تحریم‌ها را به کار می‌بریم پس به دنبال به بن‌بست کشاندن اقتصادی نظام هستند.

وی با بیان اینکه مدل فتنه برای براندازی توسط اندیشکده‌های آمریکایی به نام «انقلاب مخملی» به کار گرفته شد ادامه داد: در کشور ما نیز این شیوه را دنبال کردند و در زمان رئیس اصلاحات قتل‎های زنجیره‌ای را برای بدنام کردن نیروی امنیتی به کار بردند و پس از آن روزنامه‌های زنجیره‌ای ایجاد شد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که نه اینجا شوروی است و نه سردمدار این اتفاق گورباچف خاطرنشان کرد: در آن زمان کاملا روشن بود که می‌خواهند از چه کسانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مجموع عوامل مختلف داخلی و خارجی برای تغییر یک نظام لازم است گفت: وزن‌کشی در تیرماه 78 انجام دادند و دیدند که موفق نمی‌شوند و در ادامه در سال 88 احساس کردند که شرایط فراهم است و شعار دروغین تقلب را مطرح کردند.

شاکری اظهار کرد: وقتی تقلب از زبان برخی از شخصیت‌ها مطرح می‌شد مردم را دچار تردید کردند، طوری که گروهی صیانت از آراء را مطرح کردند در حالی که این درخواست منطقی نبود و برای ذهنیت‌سازی خاص در بین مردم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از شخصیت‌ها نام بردند افزود: مقام معظم رهبری پس از انتخابات فرمودند که انتخابات برگزار شده و باید دولت منتخب را یاری داد تا در انجام وظایف خود موفق شود.

بی‌تدبیری باعث شد که ارزش پول ملی به بیش از یک چهارم کاهش یابد

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه کروبی و همراهانش در اردوکشی خیابانی شرکت کرد تصریح کرد: از مرحوم هاشمی خواستند که مانع از جریان و اعتراضات شود ولی او گفت کف خواسته‌های آقای موسوی ابطال انتخابات است.

وی ادامه داد: آقای هاشمی به صحنه نیامد و از انقلاب دفاع نکرد، او اعلام نکرد که سال‌ها در نظام بوده و تقلب امکان‌پذیر نیست.

شاکری با اشاره به اینکه اما مردم مسیر را گم نکردند، طی مدت 8 ماهی که از خرداد 88 تا دی ماه 88 وجود داشت، همه جوانب را رصد می‌کردند، خاطرنشان کرد: اگر مردم هوشیار نبودند با توجه به تحرکات خارجی و بیانیه‌های داخلی امکان آسیب رسیدن به نظام وجود داشت.

وی گفت: امروز ما در بازخوانی 9 دی ماه سال 88 داریم به این دلیل است که برای امروز بتوانیم با بصیرت به اتفاقات نگاه کنیم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه اروپایی‌ها اعلام می‌کنند هیچ تضمینی در برجام نمی‌دهند افزود: آنها شرایط در منطقه را برای داعش تازه نگاه داشتند تا شرایط امنیتی و منطقه‌ای برای رسیدن به اهداف تعریف شده آنها فراهم باشد.

شاکری با اشاره به اینکه بی‌تدبیری باعث شد که ارزش پول ملی به بیش از یک چهارم کاهش یابد تصریح کرد: بیکاری، از بین رفتن توان رقابت، تصمیم‌های غلط ارزی، عدم انجام اقدامات لازم توسط وزارت نفت در حوزه ارزی باعث شد که بسترهایی خاصی فراهم شود!

وی با بیان اینکه همه شرایط را به‌روز نگاه داشتند تا بتوانند به اهداف خود برسند ادامه داد: البته آنها در سال 97 موفق نخواهند شد، برای خود یک فرصتی قائل هستند و بودجه مجلس و وضعیت معیشتی مردم را رصد می‌کنند تا دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ماجراهایی چون اف ای تی اف، پروژه 2020 و 2030 را دنبال می‌کنند خاطرنشان کرد: قرارداد پاریس ابعاد توسعه کشور ما را محدود می‌کند و ما را موظف می‌کند که به محدودیت‌ها در بعد استفاده از سوخت فسیلی تن دهیم.

بی تدبیری در تیم اقتصادی دولت

وی با بیان اینکه امروز با بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت مواجه هستیم، بیان کرد:  امروز باید در شرایط اقتصادی  با نگاه حمایتی و ارائه نقدهای کارشناسانه دولت را کمک کنیم.

شاکری تأکید کرد: باید از ابزارهای قانونی استفاده کنیم که لایحه بودجه به درستی تنظیم شود؛ باید از  اقشار ضعیف حمایت شود؛ در مجموع باید از قوه مجریه هم حمایت کنیم تا شرایط مساعد شود.

وی با بیان اینکه آمریکا در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی جدی است و این نیت را پنهان نمی‌کند اظهار کرد: اعداد و ارقام و بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمریکا دچار حقارت بین‌المللی شده است چراکه هر آنچه کرد به نتیجه نرسیده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تأکید کرد: حقارت نه تنها ویژه آمریکا بلکه برای نظام لیبرال و سرمایه‌داری به وجود آمده است چراکه هر زمان ناو آن حرکت می‌کرد کشور مورد هدف سقوط می‌کرد اما در ایران هیچ کاری نتوانست انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از داخلی‌ها متوجه نشدند که امریکا یک شیر بی یال و کوپال است افزود: هرکاری را که فکر می‌کردند را به کار بستند اما موفق نشدند تا آن جا که 7 هزار میلیارد دلار برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی هزینه کردند اما موفق نشدند.

شاکری با اشاره به اینکه در کشور سالانه 70 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم، تصریح کرد: امریکا اعتراف می‌کند تا کنگره را قانع کند که مسیرشان در قبال ایران اشتباه است و اعتراف می‌کند که موفق نشده است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور با مشکلاتی در ازدواج‌ و نرخ جمعیت مواجه هستیم افزود: باید 2030، قرارداد پاریس و در حوزه مسائل اجتماعی پایین بودن باروری را جدی بگیریم .

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: اندیشکده‌های دشمن بعد از شکست دنبال راهکاری دیگر هستند بنابراین از اقدامات آنان باید رمزگشایی شود.

نقش فضای مجازی به ویژه تلگرام در براندازی صد درصدی است

وی با بیان اینکه بی‌درایتی و غفلتی که قوه مجریه در حوزه موسسات مالی داشت باعث اعتراضات مردمی در سال 96 شد ادامه داد: باید زمینه‌ای در جامعه فراهم شود تا بتوان مشکلات را حل کرد.

شاکری با اشاره به اینکه نقش فضای مجازی به ویژه تلگرام در براندازی صد درصدی است که باید مراقب بود خاطرنشان کرد: آنها از این طریق مشکلات را رصد و نقاط ضعف را شناسایی می‌کنند تا اقدام خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان نتوانستند از موج‌های ایجاد شده در سال 96 استفاده کنند گفت: مردم متوجه شدند که شعارها تغییر کرده است، بنابراین خود را کنار کشیدند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: پیشگامی همدان در 7 دی‌ماه سال 88 در مقابله با فتنه هوشمندی این مردم را نشان می‌دهد که دارای بن‌مایه بصیرت، دین مداری و ولایتمداری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal