آخرین اخبار

14. دى 1397 - 10:58   |   کد مطلب: 31830
دبیر هیئت رئیسه مجلس گفت: بار بودجه‌ای دولت از درآمدهای نفتی رو به کاهش بوده و منابع اعتباری بودجه متکی به درآمدهای دولت از محل فروش واگذاری‌ها، مالیات و کوچک‌سازی دولت تنظیم شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار نافع از تقدیم لایحه بودجه ۹۸ از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: در ابتدا لایحه اعلام شده، ۴۳۷ هزار میلیارد تومان بود که بعد از اصلاحیه و بازنگری  ممکن است بودجه دفاعی کشور که کم شده بود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بار بودجه‌ای دولت از درآمدهای نفتی رو به کاهش است و منابع اعتباری بودجه متکی به درآمدهای دولت از محل فروش واگذاری‌ها و مالیات و کوچک سازی دولت تنظیم شده است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس با تآکید بر ترمیم حقوق بازنشستگان، گفت: کشور دستخوش تورم شده و طبیعتاً استان همدان هم دامن‌گیر آن است که این موضوع به کنترل بازار و نوسانات ارزی برمی‌گردد.
 
وی با بیان اینکه نرخ تورم کالاهای مصرفی به دو حالت بستگی دارد، افزود: یکی اینکه همه کالاهای مصرفی با ارز دولتی 4 هزار و 200 باید تأمین شده و مابقی از طریق ارز ترجیحی که زیر 10 هزار تومان است، تأمین می‌شود.

رنجبرزاده گفت: انتظار می‌رفت که شاخص قیمتی کالاهای مصرفی افزایش بی‌رویه نداشته باشد و حتی کاهش یابد که البته کنترل بازار می‌توانست اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه عدم درآمد، فقر، مشکلات معیشتی و بیکاری می‌تواتند در افزایش نرخ تورم مداخله داشته باشند، اظهار کرد: البته تورم انتظاری هم بی‌تأثیر نیست؛ در جاهایی که نگرانی مالی و مادی یا فقر و مشکلات مالی وجود داشته باشد تورم روانی بیشتر خود را نشان می‌دهد، چرا که دستان مردم خالی بوده و از طرفی هجوم مردم به بازار زیاد شده و کالاهای غیرضروری بیشتری خریداری می‌شود و کمبود در بازار ایجاد شده و اینجاست که تعادل بین عرضه و تقاضا به هم می‌خورد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: استان‌هایی با دارای کمبود شاخص‌های منابع مالی و اعتباری هستند حضور و وجود سرمایه‌گذاری قوی در آنها کم بوده و معمولا تورم انتظاریشان هم بالاتر است.

وی با اشاره به حذف یارانه دهک‌های بالا، گفت: اگر این یارانه‌ها با ظرافت و دقت لازم مدیریت  شود قطعاً شاهد رضایتمندی افراد جامعه بویژه در تأمین کالاهای اساسی  و مورد نیاز هستیم.

انتهای پیام/ن/10

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal