آخرین اخبار

9. بهمن 1397 - 14:39   |   کد مطلب: 31973
رئیس دامپزشکی اسدآباد از انجام منظم کنترل و مراقبت بیماری های دامی در اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل بصیری ،رئیس دامپزشکی اسدآباد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:کنترل و مراقبت منظم انواع بیماریهای دامی بصورت روزانه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد پایش، مراقبت و گزارش دهی قرار می گیرند

وی بیان کرد: اقدامات کنترلی بر روی انواع بیماریهای دامی و مشترک نظیر تب برفکی، سل، تب مالت، آنفلوانزای پرندگان،هاری، مشمشه، آبله گوسفند و بز و تب کریمه کنگو انجام می شود.

رئیس دامپزشکی اسدآباد اظهار داشت: باتوجه به حجم وسیع و گسترده دام های اهلی نمی توان همه آنها را تحت مراقبت و کنترل درآورد و به همین دلیل سعی می شود کانون های بیماریهای دامی در سنوات گذشته و همچنین بررسی موارد گزارش رسیده توسط کارشناسان بخش خصوصی در اولویت برنامه کاری کارشناسان قرار گرفته تا انجام پایش و مراقبت بازدهی مناسب تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به سرعت انتشار بیماری ها، اگر اقدامات مناسب و به موقع انجام نشود شاهد گسترش و انتشار بیماری ها خواهیم بود.

بصیری افزود: با  وجود یک سیستم جامع و کامل گزارش گیری در سازمان دامپزشکی کشور، بیماریهای حادث شده در نقاط مختلف کشور توسط کارشناسان به صورت آنلاین و لحظه ای در سامانه ثبت شده و امکان تصمیم گیری سریع را به مسئولین استانی و کشوری فراهم می آورد.

رئیس دامپزشکی اسدآباد  ضمن اشاره به اینکه با انجام پایش و مراقبت های منظم در واحدهای تحت پوشش، خوشبختانه مشکلی در حوزه انتشار بیماری های دامی و مشترک در منطقه نداریم اظهار داشت: نظارت های بهداشتی بر انواع دام و فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان توسط کارشناسان این اداره با کمال قوت در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal