آخرین اخبار

11. بهمن 1397 - 9:36   |   کد مطلب: 31978
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد اعلام کرد
اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 18 هزار هکتار اراضی اسدآباد در ۴ دهه
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی اسدآباد در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب، گفت: امروز به برکت همین انقلاب 18 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش این سیستم آبیاری است.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ امروز در گفت‌وگو با نافع با اشاره به اقدامات قبل و بعداز انقلاب در حوزه جهاد کشاورزی، اظهار کرد: رژیم منحوس پهلوی با بی‌توجهی و کم‌توجهی به قشر روستانشینان و دور نگه داشتن روستائیان از دسترسی به امکانات گوناگون از جمله آب آشامیدنی سالم، برق، راه و خدمات بهداشتی انگیزه سکونت و تولید را در روستا ازبین برده بود؛ بطوری که سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی طی سال‌های 1320-1356 از 50 درصد به 9 درصد کاهش یافت.

 

وی گفت: کاهش شدید تولیدات بخش کشاورزی حکومت پهلوی را مجبور به تامین مایحتاج مردم از بیرون از مرزهای کشور کرده و کشور را به یکی از کشورهای واردکننده مواد غذایی تبدیل کرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره اینکه بعداز پیروزی انقلاب ضرورت بازسازی روستاها و احیای کشاورزی به عنوان نخستین گام در دستیابی به آرمان و اهداف انقلاب اسلامی مطرح شد، افزود: جهاد سازندگی در ایجاد راه و آسفالت آن، ساخت حمام،  مسجد و حسینیه، درمانگاه و مخابرات اقدامات خوبی در سطح روستاها داشت.

 

وی با اشاره به خدمات جهاد سازندگی در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: در این زمینه هشت نفر جهادگر شهید تقدیم انقلاب شده است.

 

بیرنگ با اشاره به ادغام جهاد سازندگی با مدیریت کشاورزی و تشکیل مدیریت جهاد کشاورزی در سال 1379، گفت: امروز بعد از گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بالغ بر 90 درصد نیازهای تغذیه‌ای در داخل کشور تولید و تامین می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان در طی 40 سال گذشته، ادامه داد: ما در تولیدات بخش کشاورزی پنج برابر نسب به قبل از انقلاب رشد داشتیم.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از سرانه 3.1 برابری تولیدات در بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: امروز 48 هزار و 141 هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت محصولات مختلف است و این در حالی است که قبل از انقلاب این میزان 22 هزار و 500 هکتار بوده است.

 

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی ما در قبل از انقلاب یک هزار و ۱۰۰ هکتار بوده و این درحالی است که بعد از انقلاب به 4 هزار 555 هکتار رسیده است.

 

بیرنگ با بیان اینکه در قبل از انقلاب گلخانه ای وجود نداشت، تصریح کرد: به برکت انقلاب امروز 84 هزار و 824 مترمربع سطح گلخانه‌های ماست.

 

وی اضافه کرد: شهرستان اسدآباد در تولید گوشت ماهی و واحد صنعتی ما قبل از انقلاب هیچ اقدامی نداشت که  در بعد از انقلاب رشد خوبی در شهرستان اتفاق افتاد.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: اسدآباد در زمینه مزارع پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، تولیدات آبزیان، پرورش ماهیان زینتی، تولید بچه ماهی و تخم چشم زده، صنایع تبدیلی هم قبل از انقلاب اقدامی نداشته که این مهم در بعد از انقلاب حاصل شده است.

 

 وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم در حوزه کشاورزی در بعداز انقلاب، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است، افزود: امروز به برکت همین انقلاب 18 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش این سیستم آبیاری است.

 

بیرنگ گفت: قبل از انقلاب هیچ راه بین مزارعی احداث و مرمت نشده بود اما امروز یک هزار و 179 کیلومتر از راه‌های بین مزارع اسدآباد مرمت  شده است.

 

وی احداث کانال‌های آبیاری عمومی به میزان 455 کیلومتر، احداث 41 رشته بند انحرافی، ایجاد هفت تشکل تولیدی، تجهیز و نوسازی اراضی را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه کشاورزی اسدآباد است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها 84 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در اسدآباد وجود داشت، افزود: امروز 2 هزار و 274 دستگاه در این حوزه داریم و مردم با امکانات مکانیزه فعالیت دارند.

 

وی از برگزاری 925 مورد دوره‌های آموزشی در قالب کلاس، کارگاه، بازدید و آموزش انفرادی خبر داد و گفت: در این دوره‌ها 55 هزار نفر روز در حوزه کشاورزی آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/ن/۱۰

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal