آخرین اخبار

6. اسفند 1397 - 14:41   |   کد مطلب: 32123
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از واکسیناسیون 1070 قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبرداد

عادل بصیری محمد پور در گفت‌وگو با خبرنگارآوای سیدجمال؛ با بیان اینکه  در راستای جلوگیری از این بیماری ویروسی، واکسیناسیون سگ های گله و صاحب دار همه ساله توسط اکیپ های دامپزشکی اسدآباد انجام می شود،  اظهار کرد: تاکنون 90 درصد واکسیناسیون پیش بینی شده با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور برای سال 97، محقق شده است.

 

وی گفت: هاری از جمله بیماری های مشترک و قابل انتقال از حیوان به انسان است که ابتلا به آن چنانچه با تدابیر سریع بهداشتی درمانی و پیشگیرانه همراه نباشد، خطر مرگ حتمی مبتلایان را به دنبال دارد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد واکسیناسیون حیوانات خانگی را از وظایف مراکز بخش خصوصی دامپزشکی عنوان کرد و از کسانی که حیوانات خانگی نگهداری می کنند درخواست کرد با مراجعه به مراکز مایه کوبی رازی و زربال واقع در میدان آزادگان و میدان جانبازان جهت واکسینه اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد ویروس هاری در بزاق پنهان شده و به طور معمول توسط گاز گرفتن حیوان یا انسان آلوده به فرد سالم منتقل می‌شود و سه مرحله بالینی در حیوان مشاهده می شود که در هر مرحله به حالت هایی ازجمله؛ ترس، حالت تهاجمی، ریزش بزاق از دهان،بلع سخت،علائم عصبی، تلو‌تلو خوردن و تشنج و ... دست می یابد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal