آخرین اخبار

12. اسفند 1397 - 14:26   |   کد مطلب: 32162
پاسخ دانشکده علوم پزشکی به نبود واکسن هاری در خانه‌های بهداشت؛
اجازه نداریم واکسن هاری را در جایی غیر از بیمارستان نگهداری کنیم
معاون اجرایی بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: ما اجازه نداریم این واکسن را به جزء واحد هاری در جایی دیگر داشته باشیم و در صورت مشکل تردد روستائیان به شهر، همکاران ما به آن روستا مراجعه و واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

به گزارش آوای سیدجمال، مصطفی انواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص اظهارات رئیس شورای روستای یکی از روستاهای اسدآباد مبنی بر نبود واکسن هاری در خانه بهداشت و مشکلات تردد اهالی روستا برای تزریق واکسن به شهر، گفت: بهورزان در وحله اول وظیفه دارند شخص بیمار و سگ‌گزیدگی را برای مراقبت و درمان هاری به بیمارستان ارجاع دهند.

 

وی ادامه داد: اگر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده به هر دلیلی نتواند به بیمارستان بیاید، پرسنل خانه بهداشت باید با واحد بیماری‌ها یا واحد هاری هماهنگ کند تا همکاران ما به آن روستا مراجعه کرده و واکسن را به فرد تزریق کنند.

معاون اجرایی بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تأکید کرد: به دلیل اهمیت این واکسیناسیون یعنی مراقبت هاری ما اجازه نداریم این واکسن را به جر واحد هاری در جایی دیگر داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: البته در موارد معدودی برای نوبت‌های بعدی برای بیمارانی که قادر به مراجعه نیستند واکسن در اختیار بهورز گذاشته می‌شود و خود ما روند تزریق به موقع واکسن را رصد می‌کنیم.

 

انواری با بیان اینکه ما بر اساس دستورالعمل کشوری عمل کرده و نباید واکسن در خانه بهداشت و حتی دیگر مراکز به جز واحد درمان پیشگیری هاری واقع در بیمارستان وجود داشته باشد، افزود: بنابراین تخلف یا کم‌کاری در مورد  خانمی که چند روز پیش در روستا دچار سگ گزیدگی شده بود، صورت نگرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: واکسن هاری یا حیوان‌گزیدگی باید زیر نظر پزشک انجام شود و بیمار در حمام مخصوص هاری واقع در واحد درمان هاری شستشو داده شود از این رو دستورالعمل کشوری تأکید بر انجام این روند در بیمارستان دارد.

انتهای پیام/ن/10

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal