آخرین اخبار

23. اسفند 1397 - 10:39   |   کد مطلب: 32224
حراست شهرداری همدان به تازگی مدیران شهری را از انجام مصاحبه غیر حضوری منع کرده است و تنها اجازه مصاحبه حضوری پس از تایید هویت خبرنگاران را داده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، پس از تماس تلفنی با مدیریت سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری همدان متوجه شدیم، حراست شهرداری طی نامه از مدیران شهری خواسته است به غیر از صدا و سیما با هیچ رسانه و خبرگزاری دیگری به صورت تلفنی مصاحبه انجام نشود.

 

البته خبرنگاران بعد از مراجعه حضوری و ارائه کارت خبرنگاری و احراز هویت می‌توانند به انجام مصاحبه با مسوول مربوطه مباردت ورزند.

 

پس با این اوصاف و در پی این اقدام شهرداری، مسوولان روابط عمومی‌های مناطق و حوزه‌های مختلف شهرداری هم باید پس از مراجعه حضوری به دفتر رسانه و ارائه کارت پرسنلی اخبار مد نظر خود را در اختیار خبرگزاری قرار داده و منتظر انتشار اخبار باشند!

 

ناگفته پیداست تعامل بین سازمان‌ها، نهادها و رسانه‌های استان باید دوطرفه و سازنده باشد، نه یک طرفه با انتظارات غیر واقع‌بینانه.

 

این موضوع که شهرداری بدون توجه به زحمات خبرنگاران دستور لغو مصاحبه‌های تلفنی را صادر کرده و اعلام کند مصاحبه‌ها فقط به صورت حضوری انجام می‌پذیرد، جالب نیست آن هم در شرایطی که تعداد خبرنگارانی که به صورت مستمر با شهرداری و مناطق در ارتباط هستند انگشت‌شمار است و شناسایی این افراد چندان کار سختی نیست.

 

به راستی چگونه ادارات و سازمان‌ها انتظار دارند خبرنگاران هر روز برای مصاحبه و تهیه خبر حضوری به خدمت مدیران محترم برسند، این مطلب یعنی تصمیم‌گیرندگان هنوز درک درستی از رسانه به خصوص کار ویژه خبرگزاری‌ها در انتشار سریع و لحظه‌ای اخبار ندارند که اگر داشتند چنین تصمیم غیر منطقی را نمی‌گرفتند.

 

در دنیایی که ثانیه‌ها در انتشار اخبار سرنوشت‌ساز هستند، چنین تصمیم‌گیری‌هایی جز ناپختگی مدیران معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد. خبرگزاری‌ها روزانه ده‌ها خبر را در استان منتشر می‌کنند که اگر بخواهند پشت اتاق مدیران منتظر بمانند هرگز نخواهند توانست به رسالت خود عمل کنند.

 

این اقدام شهرداری همدان در حالی اتفاق می‌افتد که هفته گذشته علی‌اکبر کاووسی امید، عضو شورای اسلامی شهر در جریان مباحث مربوط به شفاف‌سازی از رسانه‌ها انتقاد کرد و خواهان ورود بیشتر آنها در مباحث شد.

 

به نظر می‌رسد شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر باید در این موضوع ورود کرده و حداقل این محدودیت را برای خبرنگاران و رسانه‌های مطرح برطرف کنند.

 

اگرچه احراز هویت مساله بدی نیست و اطمینان از واقعی بودن خبرنگار به نفع این قشر هم هست اما نباید به صورت مطلق به این مساله نگاه کرد پس باید سازوکار لازم برای تسهیل کار خبرنگاران را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal