آخرین اخبار

25. فروردين 1398 - 12:11   |   کد مطلب: 32339
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی بر اثر وقوع سیل گفت: باید مقاوم‌سازی اماکن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرنگار مهر، اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وقوع سیل در استان همدان، گفت: متأسفانه مردم همدان به ویژه کشاورزان و روستاییان بر اثر وقوع سیل، آسیب‌های جدی دیده‌اند.

وی ادامه داد: استان همدان، سومین استان پربارش کشور بود که به علت تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم، کمترین آسیب به مردم وارد شد اما از آنجایی که میزان بارش‌ها بسیار سنگین بود، فقط خسارت‌های هزینه‌ای به همدان، بیش از سه هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: همچنین بیش از ۸۰ میلیارد تومان به ابنیه و راه‌های مواصلاتی همدان آسیب وارد شده، ۱۵۰۰ رأس دام تلف شده‌اند و متأسفانه ۵ نفر از مردم این استان هم جان خود را از دست دادند.

رنجبرزاده تاکید کرد: بر اثر وقوع سیل ۸۰۰۰ واحد مسکونی در همدان تخریب کامل یا دچار آسیب جدی شده‌اند که به علت عدم مقاوم‌سازی است.

وی با بیان اینکه موضوع مقاوم‌سازی باید در اولویت اصلی قرار گیرد، افزود: همچنین مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها باید آزاد شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید با سرعت بالا در وهله اول مردم مناطق سیل‌زده را اسکان دهند و پس از آن خسارت‌های وارده به آنان به ویژه کشاورزان را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal