آخرین اخبار

26. فروردين 1398 - 12:05   |   کد مطلب: 32348
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از بروز خسارت به بیش از 8 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی اسدآباد بر اثر بارندگی‌های ماه اخیر خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بیش از 120 میلیارد تومان خسارت در بارندگی‌های اخیر به شهرستان اسدآباد به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی به بیش از 8 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد ادامه داد: میزان خسارات بر اثر سیل در بخش دامپروری به 610 واحد نگهداری دام و علوفه و به بیش از 300 رأس دام سبک و سنگین وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه به بخش مرغداری و زنبورستان‌ها، راه بین مزارع و چاه‌های کشاورزی نیز خسارات بسیاری گزارش شده است، گفت: با وجود گذشت بیش از 10 روز از وقوع سیل همچنان بخش‌هایی از اراضی کشاورزی این شهرستان دچار آبگرفتگی است.

بیرنگ با بیان اینکه به دلیل رانش زمین در اسدآباد در برخی از روستاهای این شهرستان شاهد خسارات جدید هستیم خاطرنشان کرد: تاکنون میزان خسارات در حاشیه اسدآباد و در یکی دو روستا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی اوایل امسال به بیش از 150 هکتار از باغات اسدآباد خسارات وارد شده است تصریح کرد: بیشترین خسارات باغات بر اثر بروز سیلاب، از بین رفتن نهال‌ها و شکستن شاخه درختان گزارش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در اسدآباد بیش از 7 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی وجود دارد خاطرنشان کرد: تعداد بهره‌برداران این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری در مجموع 11 هزار نفر است.

وی با توصیه به پیوستن کشاورزان به چتر حمایتی بیمه تاکید کرد: هر ساله به دلیل خساراتی همچون سرمازدگی و سوانح طبیعی همچون سیل و خشکسالی به بخش کشاورزی، توصیه می‌شود مزارع بهره‌برداران بیمه شود تا این خسارات جبران شود.

بیرنگ در پایان افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود راه‌های گذر سیلاب در مزارع را با بکر باقی گذاشتن اراضی باز بگذرانند تا شاهداینگونه آبگرفتگی‌ها در سطح وسیع نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal