آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1398 - 13:54   |   کد مطلب: 32485
کارشناس امور سیاسی و بین الملل با اشاره به مهلت 60 روزه ایران به اروپا در خصوص برجام، گفت: امیدواریم اروپایی ها این مهلت را به عنوان یک هشدار و فرصت جدی بگیرند و ازاین فرصت در راستای انجام وظایفشان گام بردارند و در غیر این صورت ضررکننده اروپا یی ها خواهند بود.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ در خصوص واکنش رئیس جمهور به اقدام متقابل در قبال برجام، اظهار کرد: انتظار مردم از رئیس جمهور بیشتر ازاین بود و خواستار این بودند که خیلی قبل از آن شاهد واکنش جدی در خصوص بدعهدی آمریکا و عدم وعده آنها در برجام باشد.

 

وی گفت: درست است که آمریکایی ها از برجام خارج شدند اما سه کشور اروپایی هم در انجام تعهدات سهل انگاری کردند، کماینکه عملا" در عرصه تحریم‌ها مشارکت دارند.

 

 

کارشناس امور سیاسی و بین الملل گفت: از نظر مردم ما این اقدام، اقدامی ناکافی است و کارشناسان ما معتقدند که باید زودتر از اینها یک واکنش جدی و قاطع تر را از خود نشان می‌دادیم، حتی برخی معتقدند برجام برای ما هیچ فایده ای نداشته و باید از آن خارج شد.

 

وی گفت: اما قاعدتا" این تصمیم رئیس جمهور میتواند تاثیراتی داشته باشد و باتوجه به اقداماتی اروپایی ها که در گذشته وعده دادند و عملی نشد، در عرصه عمل، همکاری اروپا با آمریکا بود و آمریکا هم خارج شده بود و این هم خلاف قاعده بین المللی است.

 

قنادباشی با اشاره به  مهلت 60 روزه ایران به اروپا، گفت: امیدواریم اروپایی ها این مهلت را جدی بگیرند و ازاین فرصت در راستای انجام وظایفشان گام بردارند.

 

وی گفت: فرصت 60 روزه یک شیوه فرصت است که ایران به آنان آخرین هشدار را می‌دهد و اگر وعده ها عملی نشد، ما هم از آن خارج و به مسیر خود ادامه دهیم؛ طبیعتا" اینجا ضررکننده اروپا یی ها خواهند بود.

 

کارشناس امور سیاسی و بین الملل تأکید کرد: غرب باید این مهلت 60 روزه را جدی بگیرد و آنان باید بدانند اگر ما به سمت خروج از برجام برویم، چه اتفاقی خواهد افتاد از نظر جایگاه آنه ارزشی در جهان نخواهند دشت و هیچ کشوری با آنها تواقنامه ای نخواهد بست.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal