آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1398 - 12:57   |   کد مطلب: 32554
رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد از صدور 152 کارت اهدا عضو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد رضا اعتصام در گفت و گو با ایسنا ،منطقه همدان، اظهار کرد:این تعداد کارت اهدا عضو با همکاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی و انجمن اهدا عضو همدان از دی ماه  سال گذشته تاکنون برای افراد متقاضی در این شهرستان صادر شده و این صدور کارت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: افرادی که  در این شهرستان تمایل برای دریافت کارت اهدا عضو دارند می توانند برای دریافت این کارت به هلال احمر مراجعه و فرم مورد نظر را پر کرده و کارت مورد نظر را بعد  از مدتی کوتاه دریافت کنند.

 

اعتصام در ادامه با اشاره به بحث پایگاه سیار انتقال خون اسدآباد نیز تصریح کرد:قرار بر این بود که این پایگاه سیار توسط انتقال خون همدان در ساختمان جوانان هلال احمر راه اندازی شود اما با توجه به اینکه  در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در بخشی از فضای ساختمان هلال احمر مستقر شده فعلا به دلیل کمبود فضا این امکان برای هلال احمر وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  افرادی که  در این شهرستان تمایل به اهدا خون داشته باشند باید به استان مراجعه کنند تصریح کرد:راه اندازی پایگاه انتقال خون در اسدآباد وظیفه ذاتی هلال احمر نیست اما هلال احمر شهرستان قصد بر آن داشت که این اقدام را به صورت داوطلبانه انجام دهد که فعلا به دلیل کمبود فضا امکان این امر وجود ندارد.

 

اعتصام همچنین خاطر نشان کرد:در پیگیری هایی که پیش از این هلال احمر شهرستان در رابطه با راه اندازی پایگاه انتقال خون سیار کرده، انتقال خون استان نیز دارای قوانین و شرایط خاصی است.

 

وی یادآور شد:در اختیار دادن دو اتاق از فضای هلال احمر به صورت کامل در اختیار سازمان انتقال خون همدان،کمتر از صد نفر نبودن افراد اهدا کننده خون و عدم گرفتن خون از افرادی که برای بار اول خون اهدا می کنند از جمله شرایطی بود که سازمان انتقال خون برای راه اندازی پایگاه سیار انتقال خون در اسدآباد داشت.

 

اعتصام  با بیان اینکه مراجعه کننده برای اهدا خون در اسدآباد بسیار است و هر روز برای این امر به هلال احمر مراجعه می کنند تصریح کرد:راه اندازی انتقال خون در اسدآباد را پبشنهاد میکنیم دانشکده علوم پزشکی شهرستان بر حسب وظیفه ذاتی خود پیگیری کند چرا که اسدآباد با توجه به مراجعه کنندگان در راستای اهدا خون قابلیت راه اندازی انتقال خون را هر چند به صورت سیار دارد.
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal