آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1398 - 13:10   |   کد مطلب: 32555
مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد(مردم‌شناسی) در بنای یادبود سیدجمال‌الدین با بیش از 550 اثر تاریخی و قدیمی از دوره پارت تا عصر معاصر به عنوان نخستین موزه مردم‌شناسی استان همدان است.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری شایگان در گفت و گو با ایسنا ،منطقه همدان ،با اشاره به افتتاح و بهره برداری  این موزه  در سال 87  اظهار کرد: در این موزه خمره‌های قدیمی از دوره اشکانیان و وسایلی که در خانه‌های قدیمی قاجاریه بوده نظیر چراغ‌های قدیمی، قفل‌ها، پشتی، قلیان، کرسی، وسایل آشپزخانه، کشاورزی، پوشاک و البسه قدیمی مردم اسدآباد به نمایش گذاشته شده است.

وی  مساحت موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان اسدآباد را 300 مترمربع با 22 ویترین و یک رواق تشکیل شده برای نمایش آثار عنوان کرد و افزود: در صورت وجود فضا و مکان مناسب اداره میراث فرهنگی امکان راه‌اندازی  3 موزه سنگ‌های قدیمی، عکس‌های قدیمی و آثار تاریخی را در این شهرستان دارد که راه‌اندازی هر یک از این موزه‌ها از جمله موزه سنگ در اسدآباد این موزه را در استان همدان بی‌نظیر خواهد کرد.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه با وجود بیش از 300 سنگ تاریخی کشف شده از دوره‌های ساسانی و اشکانی در اسدآباد موزه‌ای در این زمینه در شهرستان وجود ندارد، افزود: تأسیس موزه سنگ به منظور نگهداری از سنگ‌های تاریخی در این شهرستان ضروری است.

وی همچنین اضافه کرد: تا کنون بیش از 500 عکس تاریخی نیز توسط مردم شهرستان اسدآباد برای راه‌اندازی موزه عکس به اداره میراث فرهنگی تحویل داده شده که این عکس‌ها هم برای در معرض دید علاقمندان و دوستداران میراث قرار گرفتن نیازمند مکان مناسب در راستای راه‌اندازی موزه عکس است.

اکبری شایگان یادآورشد:فضای مناسب بنای یادبود سیدجمال‌الدین شرایط لازم را برای راه‌اندازی 2 موزه عکس و سنگ را دارد که این امر نیازمند موافقت لازم دستگاه‌های ذیربط این امر است
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal