آخرین اخبار

26. خرداد 1398 - 9:04   |   کد مطلب: 32718
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسداباد با بیان اینکه تاکنون ۳۵ کیلومتر از راههای بین مزارع با اعتبار یک میلیارد تومان مرمت و بازسازی شده اند، گفت: در هفته جهاد کشاورزی نیز ۸ کیلومتر از این راهها به بهره برداری می رسد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، سقراط بیرنگ در نشست با اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد بااشاره به بهره برداری از ۷ پروژه کشاورزی و دامپروری در سطح شهرستان در هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: این طرح ها شامل ابیاری نوین، مرمت راههای بین مزارع و دامپروری است.

 

وی گفت: برای اجرای هفت طرح جهاد کشاورزی بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه صرف شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسداباد با بیان اینکه تاکنون ۳۵ کیلومتر از راههای بین مزارع با اعتبار یک میلیارد تومان با پیگیری جهاد کشاورزی و نماینده مردم مرمت و بازسازی شده اند، افزود: در هفته جهاد کشاورزی نیز ۸ کیلومتر از این راهها به بهره برداری می رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به میزان تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت:  ۴۱ هزار و ۴۶۹ هکتار  اراضی محصولات زراعی در شهرستان  وجود دارد که از این میزان ۴۵۶ هزار و ۴۸۹ هزار تن محصولات مانند گندم، ذرت، جو، سیب زمینی، کلزار و گوجه فرنگی برداشت می شود.

 

بیرنگ تصریح کرد: میزان محصولات باغی بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ هکتار است که ۵۹ هزار تن محصولات باغی تولید می شود.

 

وی از تولید ۳۸ هزار تن تولیدات دامی و عسل در اسداباد خبر داد و گفت: تولیدات محصولات در این شهرستان ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسداباد با بیان اینکه در شهرستان اسداباد ۶۵۰ هکتار محصول کلزا کشت می‌شد که امسال این میزان را به هزار و ۱۶۵ هکتار افزایش داده ایم، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار تن دانه روغنی در این شهرستان اولید شود.

 

وی یاداور شد: محصول کلزا در اسدآباد بعداز برداشت به کارخانه نهاوند ارسال می شود که یکی از سرمایه گزاران شهرستان در حال پیگیری ایجاد این نوع کارخانه در اسداباد است.

 

بیرنگ همچنین بابیان اینکه در طول سال گذشته ۶۰ رشته قنات با اعتبار یک میلیارد تومان ایجاد شده، گفت: ۳هزار و ۲۵۰ هکتار کانال ابرسانی به مزارع احداث شده است.

 

وی خاطرنشان کرد : بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰  تن کودشیمیایی بین بهره برداران زراعی و باغی توزیع شده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal