28. خرداد 1398 - 19:32   |   کد مطلب: 32734
مسئول مرکز فنی وحرفه ای خواهران شهرستان اسدآباد:
وجود 9 رشته کارگاهی فعال در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان اسدآباد
مسئول مرکز فنی وحرفه ای خواهران شهرستان اسدآباد از وجود 9 رشته کارگاه فعال در مرکز فنی و حرفه ای این شهر خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، فرحناز سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در ۹ رشته کارگاه فعال دارد، اظهار کرد: این رشته ها شامل طراحی و دوخت، صنایع دستی، دوختهای تزیینی، صنایع چوب، صنایع دستی بافت، فناوری اطلاعات، صنایع دستی بافت عروسکها، صنایع چرم، هنر های تجسمی، نمددوزی است.

 

وی گفت: کارگاه هنرهای تجسمی شامل نقاشی روی بوم، میناکاری، نقاشی روی،  صنایع بافت شامل قالیبافی، گلیم و تابلو فرش، صنایع چرم نیز شامل انواع دوخت کیف اداری ، زنانه و مردانه، زیور آلات چرمی، معرق چرم است.

 

مسئول مرکز فنی وحرفه ای خواهران شهرستان اسدآباد افزود: کارگاه طرح دوخت نیز شامل ۲۰ رشته استاندارد جداگانه مانند خیاطی زنانه، مردانه، دوخت لباس کودک، مانتو و چادر است.

 

وی از وجود تیم سیار برگزاری دوره های آموزش مهارت در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: در روستاهایی که نیاز سنجی شده، دوره ها برگزار می‌شود و نمونه آن در روستاهای چنارسفلی و جنت آباد است.

 

سهرابی گفت: ما از کمیته امداد، بسیج و سپاه درخواست همکاری داشته ایم که در روستاها دوره های اموزشی مهارتی برگزار کنیم و در این راستا تجهیزات و مربی اموزش از فنی و حرفه ای و بخشی از تهیه مواد اولیه با ارگان‌ها خواهد بود.

 

وی گفت: در هر دوره اموزشی تعهدی را از سوی سازمان برای ما در نظر کمی گیرند که کف آن ۱۲ نفر است و این در حالی که میزان شرکت کنندگان در برخی کارگاهها به تعداد ۲۰ نفر هم می رسد‌.

 

مسئول مرکز فنی وحرفه ای خواهران شهرستان اسدآباد از انعقاد قرار داد فنی و حرفه ای با آموزش وپرورش خبر داد و گفت: این قرارداد به اینگونه است که از ابتدای سال جدید دانش اموزان رشته کاردانش را آموزش خواهیم داد و تجهیزات کارگاهی و مربی از فنی حرفه ای و وسایل مواد اولیه با اموزش وپرورش خواهد بود.

 

وی از انعقاد قرارداد دیگری با آموزش وپرورش با موضوع بنیاد علوی خبر داد و گفت: این طرح در مدرسه شبانه روزی یوسف‌آباد در حال انجام است و ما با اعزام یک مربی به دانش آموزان آموزش قالیبافی می دهیم.

 

سهرابی گفت: طرح دیگری با عنوان مهارت بنیان داریم که این طرح برای مدارس شبانه روزی است و دانش اموزان از فرصت استراحت خود استفاده و مهارتی را یا بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۸ نفر کارآفرین برتر شهرستان در رشته های مختلف داشتیم که برای تعدادی از افراد نیز اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal