آخرین اخبار

3. مرداد 1398 - 12:18   |   کد مطلب: 32972
امام جمعه موقت اسدآباد گفت: هزینه های غیر ضرور در مراسمات ولیمه دادن حاجیان را در کمک به نیازمندان و آزاد کردن زندانی گرفتار و تهیه جهیزیه داشته باشید.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌ا‌لاسلام علی سیاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ایجاد پویش احسان حج را اقدامی خداپسندانه دانست و اظهار کرد: حج یکی از آدابی است که در دستورات اسلام واجب بوده و حتی سوره ای از قرآن به این نام آمده است‌.

 

وی ادامه داد: اهمیت و مناسک حج در سرزمین وحی بر انسان برای یکبار واجب است و باید آن را انجام داد اما بعداز بازگشت حاجیان، ممکن است برخی هزینه ها و ولیمه هایی را درنظر بگیرند که اگر بشود این هزینه ها در امر خداپسندانه ای هزینه شود، هم خداوند هم دین و عقل حکم می کند، کمتر کنند.

 

امام جمعه موقت اسدآباد گفت: البته دادن ولیمه در بازگشت حاجیان مستحب است اما اگر این هزینه‌ها در اموری مانند آزاد کردن زندانی، تهیه جهیزیه نوعروسی انجام شود، ثواب و واجب بودنش بیشتر است.

.
وی گفت: امروز بسیاری از جوانان ما که یا قصد ازدواج دارند و یا در مرحله عقد به سر می‌برند، برای تهیه جهیزیه با مشکل مواجه اند.

 

سیاح ایجاد پویش احسان حج را اقدامی در راستای ازدیاد برکات خواند و گفت: امیدواریم همه با پیوستن به این پویش گامی در کمک رسانی به نیازمندان بردارند.

عصرهمدان
انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal