آخرین اخبار

10. مرداد 1398 - 13:14   |   کد مطلب: 33079
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی برداشت 60 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: امسال 1300 هکتار از زمین‌های کشاورزی اسدآباد به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته که براساس پیش‌بینی‌ها از این میزان اراضی بیش از 60هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت خواهد شد.

وی  تعداد بهره‌برداران تولید و کشت گوجه‌فرنگی اسدآباد را 1100 نفر اعلام کرد و یادآور شد: با توصیه‌های انجام شده کشاورزان اسدآبادی در کشت گوجه‌فرنگی با توجه به پرآب‌بر بودن این محصول براساس اصلاح آبیاری و اصلاح الگوی کشت بحث آبیاری قطره‌ای و نشاءکاری را مدنظر قرار داده‌اند.

بیرنگ با بیان اینکه 90 درصد از کشت‌های اراضی گوجه‌فرنگی شهرستان آبیاری قطره‌ای بوده و به صورت 100 درصدی کشت نشائی هستند تصریح کرد: آبیاری قطره‌ای بودن 90 درصد اراضی گوجه‌فرنگی شهرستان صرفه‌جویی 60 درصدی آب را به دنبال داشته است.

وی در ادامه با افزایش 50 درصدی کشت گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی اسدآباد  یادآور شد: میانگین تولید هر هکتار از گوجه‌فرنگی 40 تا 50 هکتار بوده که در صورت درنظر گرفتن بحث رکورد و تولید بالا به ازای هر هکتار برداشت و تولید 100 تن گوجه‌فرنگی نیز وجود دارد.

بیرنگ همچنین با اشاره به اینکه فروش محصول گوجه فرنگی کشاورزان اسدآبادی با مشکل خاصی مواجه نیست، خاطرنشان کرد: با آغاز برداشت گوجه فرنگی، براساس قرارداد کشاورزان با کارخانه رب شهرستان محصول تولیدی شهرستان به تنها کارخانه رب اسدآباد ارسال می شود در غیر اینصورت به دیگر استان ها صادرات این محصول انجام می گیرد.
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal