آخرین اخبار

12. مرداد 1398 - 12:42   |   کد مطلب: 33096
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد ثبت ازدواج زیر 13 سال نداشتیم، گفت: در طی مدت 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 4 مورد کاهش ازدواج و طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش آوای سیدجمال، نادر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به کاهش امر ازدواج در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اظهار کرد: در طی 4 ماهه سالجاری 364 مورد ازدواج ثبت شده است که این امر در مدت 4 ماهه سال 97 تعداد 368 مورد بوده است و طی این مدت 4 مورد کاهش ازدواج داشتیم.

 

وی گفت: در امر طلاق نیز در 4 ماهه نخست امسال 77 مورد طلاق ثبت شده که  در مدت مشابه پارسال 81 مورد بوده است و کاهش 4 موردی را در این زمینه داشتیم.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد گفت: تعداد 4 دفترخانه ثبت ازدواج و 2 دفترخانه ثبت طلاق در شهرستان اسدآباد فعال است.

 

وی با بیان اینکه آمار طلاق در طول 4 ماه در شهرستان اسدآباد تکان دهنده است، گفت: باید علت کاهش رغبت جوانان به امر ازدواج و افزایش امر طلاق ریشه یابی شود که باید این امر از سوی اداره ورزش وجوانان پیگیری شود.

 

ابراهیمی اذعان داشت: باید فرصت ها و تهدیدهای جوانان شناسایی شود و این امر می‌تواند از طریق خود جوانان نخبه انجام شود که نیاز به برنامه‌ریزی متولیان امر جوانان دارد.

 

وی با بیان اینکه طرح تغییر سن ازدواج از 13 به 15 سال در مجلس مسکوت مانده است، تصریح کرد: در حال حاضر ازدواج افراد 13 سال بلامانع است و افراد زیر 13 سال برای این امر باید درخواست حکم رشد از دادگستری بگیرند.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد گفت: در شهرستان اسدآباد ازدواج زیر 13 سال در طی 8 ماهه اخیر نداشتیم و این خلاف قانون است و درواقع کودک همسری محسوب ‌‌می‌شود.

 

وی با اشاره به اینک جمعیت شهرستان اسدآباد در حال حاضر 106 هزار و 28 نفر است، گفت: بیشتر این جمعیت را افراد میانسال شکل می‌دهند که متأسفانه فاصله فرزندآوری به 15 الی 17 سال رسیده است و باید این امر ریشه یابی شود.

 

در حال حاضر 106 هزار و 28 نفر است که از این تعداد 58 هزار و 323 نفر جمعیت شهری و 47 هزار و 705 نفر جمعیت روستایی را شکل می دهند.

نافع
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal