4. شهريور 1398 - 10:34   |   کد مطلب: 33332
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد از برگزاری دومین جشنواره فرش استان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، رحیم قربانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره یکروزه همزمان با جشنواره آلو در روستای گردشگری توریستی ملحمدره برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم 2 طرح و نقشه فرش قدیمی  ملحمدره و چنار عباس خان شیخ را احیا کرده و به دیگر شهرستانها و استان تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به سابقه اسدآباد در هنر قالیبافی و پیشرو بودن روستاهای ملحمدره و چنارعلیا در  هنر قالیبافی شهرستان افزود: در سالجاری 318 میلیون تومان تسهیلات توسط بانکهای عامل به متقاضیان قالیبافی پرداخت شده كه در تلاشیم با جذب اعتبارات بیشتر این میزان تسهیلات ارائه شده را افزایش دهیم.

قربانی با بیان اینکه در شهرستان مجتمع قالیبافی ایجاد و راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با رایزنی های صورت گرفته توسط نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ارائه تسهیلات برای راه اندازی مجتمع قالیبافی در این شهرستان فراهم شده است.

وی در ادامه از راه اندازی غرفه دائمی عرضه محصولات  شهرستان در کشور عراق خبر داد و یادآور شد: این غرفه براساس پیگیری و پیش بینی ها در مهرماه سالجاری در کشور عراق راه اندازی می شود که این امر می تواند در ارزش افزوده و بازاریابی در راستای محصولات تولیدی این شهرستان تأثیر بسزایی داشته باشد.

قربانی همچنین با بیان اینکه از خیاطان سطح شهرستان حمایت می کنیم، گفت: خیاطان سطح شهرستان در صورتی که تمایل داشته باشند، می توانند به اداره صمت شهرستان مراجعه کنند تا برای حمایت از این صنف به روستای پایلوت کردآباد کبودراهنگ به عنوان خوشه معرفی و از سود اقتصادی تثبیت شده این روستا برخوردار شوند.

ایسن

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal