آخرین اخبار

6. شهريور 1398 - 11:48   |   کد مطلب: 33354
رئیس اداره تعاون روستایی اسدآباد خبر داد
خريد 5200 تن گندم مازاد بر نياز کشاورزان اسدآبادی
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اسدآباد گفت: در سال بیش از 5 هزار و 200 تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان این شهرستان توسط مراكز به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدكرم مرادی  با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی در سالجاری مباشر شرکت غله و خدمات  بازرگانی در خرید گندم تضمینی بوده، از خرید 5200 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان به صورت تضمینی درسه مرکز خرید تجهیز شده موسی آباد، حسن آباد امام و طویلان سفلی خبر داد و تصریح کرد: بخشی از گندم های خریداری شده با هماهنگی و صدور مجوز شرکت غله و خدمات  بازرگانی به سیلوها و کارخانجات تولید آرد حمل شده است.

وی درباره خرید و توزیع نهاده‌های دامی نیز بیان کرد: 3840 تن انواع نهاده‌های دامی شامل ذرت، سبوس، جو، کنسانتره دامی، سویا و ... توسط دو تعاونی کشاورزی مرغداران و دامداران شهرستان اسدآباد در بین دامداران و مرغداران شهرستان توزیع شده است.

مرادی با تأکید بر اینکه شبکه تعاون روستایی به عنوان بازوی اجرایی جهادکشاورزی  و بخش کشاورزی به شمار می رود، افزود: از ابتدای سال تا کنون 4050 تن انواع محصولات کشاورزی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی و روستایی شهرستان به منظور کم کردن دست واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی به صورت توافقی خریداری شده است.

وی یکی از وظایف شبکه تعاون روستایی را خدمات‌رسانی به روستاییان برشمرد و اظهار کرد: در 5 ماهه نخست سال 3  میلیون و841 هزارلیتر مواد سوختی شامل نفت سفید و نفت گاز مورد نیاز کشاورزان و خانوارهای روستایی توسط 20 فروشندگی مواد سوختی شرکت های تعاون روستایی در سطح روستاهای  شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اسدآباد در ادامه  از توزیع 111 تن آرد خانه‌پزی در بین اهالی روستاها خبر داد و عنوان کرد: این اقدام در راستای خدمت‌رسانی به روستاهای فاقد نانوایی انجام گرفته است.

وی نظارت و حسابرسی را از مهمترین وظایف شركت های تعاونی روستایی اعلام كرد و گفت: به منظور ضرورت و فعالیت قانونمند شركت های تعاونی در سالجاری از 21 واحد تعاونی در سطح شهرستان حسابرسی شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اسدآباد درباره پوشش بیمه‌ای کشاورزان نیز تصریح کرد: تعداد 3150 نفر توسط شرکت های تعاونی تولید روستایی چمشور به مرکزیت روستای آهو تپه و دشت سبز به مرکزیت روستای جنت آباد همچنین شرکت تعاونی روستایی ایمان به مرکزیت حسن آباد امام در این شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر قرار دارند.

ایسنا
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal