آخرین اخبار

16. شهريور 1398 - 12:42   |   کد مطلب: 33455
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه عقلانیت مهمترین فلسفه قیام امام حسین(ع) است، گفت:عزاداری مقبول باید جامعه را به مقبولیت برساند و عزاداران باید در روز عاشورا هنگام اذان ظهر علم ها را خوابانده و نماز را اقامه کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های سیاسی- عبادی نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی وعمل به اطاعت از خدا، اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) نجات بندگان و مومنین از ذلالت،جهالت و شک است.

 

وی ضلالت، جهالت عمیق، نبود بصیرت و شک را جز ویژگی های جامعه زمان امام حسین (ع)برشمرد و افزود:جامعه بعد از گذشت 50 سال از تاسیس جامعه اسلامی توسط پیامبر به نقطه ای رسیده بود که در برابر شهادت امام حسین (ع) سکوت کرده و یزید می پنداشت که به راحتی می تواند ولی خدا را از جامعه حذف کند.

 

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع)آبروی بنی امیه را بر باد داد، اضافه کرد: جامعه آن زمان در ظاهر مذهبی بود اما در باطن اسلامی نبوده و اسلام در آن عمق ندارد و جامعه اسلامی به جامعه ای رسیده بود که اطاعت یزید ذخیره آخرت قلمداد می شد.

 

 

شعبانی با اشاره به فرموده امام حسین (ع)درباره اینک شکم های پرشده از حرام اندیشه های حرام نیز تولید می کنند، ادامه اداد: جامعه آن روز به نماز و روزه اعتقاد داشتند اما محبت یزید و اطاعت از او را نیز واجب می دانستند.

 

 

وی با بیان اینکه  بسیاری از افرادی که در واقعه عاشورا علیه امام حسین جنگیدند بعد از شهادت امام حسین(ع) برای ایشان گریه کردند اما این گریه ظاهری بود، بسیاری از این افراد گریه می‌کردند اما حضرت زینب(س) آنها را نفرین کرد، گفت: باطن دین باید درست شود و نباید فقط به ظواهر اکتفا کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اجرای ولایت خدا توسط والیان حق در جامعه دلیل فریاد امام حسین(ع) بود، عنوان کرد: باطن دین ولایت خدا، علی(ع) و فرزندان ایشان است و حاکمان سیاسی جامعه و ثقیفه دلیل تبدیل جامعه نبوی دیروز به جامعه نفاق آلود هستند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اشک و عزاداری باید به فلسفه و باطن قیام امام حسین نیز توجه کرد، افزود: مبارزه با ظلم، مستکبر، کوتاه نیامدن از آرمان ها پیام قیام امام حسین (ع) است.

 

 

شعبانی با اشاره به تحریم پیامبر و جامعه اسلامی به مدت 3 سال در شعب ابی طالب، بیان کرد: تحریم های علیه جمهوری اسلامی از امروز آغاز نشده و از ابتدای اسلام وجود داشته است و در روز هفتم محرم آب را بر اهل بیت پیامبر بستند و امام حسین(ع) در برابر این تحریم مقاومت کرد و بخاطر تشنه بودن اهل بیتش با یزید کنار نیامد البته ایشان برای هدایتگری لشگر دشمن با آنان مذاکره و اتمام حجت کردند.

 

 

وی با بیان اینکه امام حسین دائما تفکر یزید را نفی می کرد و مذاکره برای حل مشکل با یزید و خاندان بنی امیه با سیره و اندیشه والای این امام بزرگوار سازگار نیست،  عنوان کرد: امام حسین(ع) با عمرسعد صحبت کرد و در هیچ کجای تاریخ نیامده که در این صحبت چه گذشته است اما او اصلاح نشد و حتی بعد از مدتی نقل قول های دروغی از آن جلسه مطرح کرد.

 

 

مذاکره با آمریکا منطقی و عقلانی نیست

شعبانی بیان کرد: امروزه اگر آمریکا دم از مذاکره می زند به معنای تسلیم است و همه مردم ایران در طول این 6 سال متوجه شدند که مذاکره با آمریکا، مذاکره ای منطقی و عقلانی نیست و به دنبال تسلیم کردن ما است البته آمریکا نمی داند این ملت عزادار حسینی هستند که به هیهات من الذله معتقد است.

 

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه جزئیات گام سوم خروج از برجام فردا مطرح خواهد شد عنوان کرد:اروپا با وعده های توخالی سعی در معطل کردن ایران دارد و تلاش می کند ما در برجام باقی بمانیم بدون اینکه این تعهد ثمری برای کشور داشته باشد.

 

 

وی با تاکید بر رعایت حق الناس در جامعه و در دوران عزاداری، گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا فرمود کسانی که حق الناس بر گردن دارند در کربلا نمانند.

 

 

شعبانی با بیان اینکه خانم ها برای عزاداری در مکان هایی که محل تجمع بانوان حضور پیدا کنند و در دسته های عزاداری تماشاچی نباشند، تصریح کرد: گاها وضعیت حجاب در روز عاشورا مناسب نیست و باید شانیت این مجالس حفظ شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal