آخرین اخبار

30. شهريور 1398 - 15:57   |   کد مطلب: 33589
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد هم از پیش بینی برداشت بیش از 4 هزار تن آلو از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 4 هزار و 730 هکتار باغات مختلف بوده که از این میزان سطح باغات موجود بیش از 250 هکتار به باغات آلو اختصاص دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ  با بیان اینکه سالانه به صورت میانگین بیش از 60 هزار تن محصولات باغی مختلف چون سیب ،هلو و شلیل ،گردو ،بادام ،انگور ...در این شهرستان تولید می شود افزود:  شهرستان اسدآباد دارای 200 باغدار آلو بوده که بیشترین این باغات آلو به روستای گردشگری ،توریستی ملحمدره ،و روستاهای ترخین آباد و ویرایی ،بیاج ،هلور اختصاص داشته  و هر ساله بیش از  نیمی از تولید آلوی این شهرستان به این روستاها تعلق دارد.

وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت بالای آلوی روستای ملحمدره تصریح کرد:هر ساله با توجه به مرغوبیت بالای آلو  روستای ملحمدره ،جشنواره آلو به  شکرانه برداشت محصول در این روستا برگزار می شود که امسال نیز  ششمین جشنواره آلو  روستای گردشگری و توریستی ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور  در آینده نزدیک برگزار خواهد شد .  

 

بیرنگ  با بیان اینکه سال گذشته 3هزار و 500 تن آلو از باغات این شهرستان برداشت شد تصریح کرد:امسال با توجه به  تغذیه باغات و مبارزه با آفات و بیماریها ، سطح تولید این محصول بیش از 4 هزار تن پیش بینی شده است.

 

وی در ادامه  نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی  در راستای فرآوری این محصول را از عمده ترین مشکلات باغداران آلو این منطقه برشمرد و اظهار کرد:راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی در راستای فرآوری این محصول از نقش موثری در راستای توسعه اقتصاد بهره برداران  این شهرستان  خواهد داشت.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal