آخرین اخبار

5. مهر 1398 - 23:18   |   کد مطلب: 33645
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان از افتتاح پنج اقامتگاه بومگردی هفته جهانگردی در استان همدان خبر داد و گفت:جشنوار آلوپزان نیز در روستای ملحمدره اسدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نامگذاری روز پنجم مهرماه به نام روز جهانگردی اظهار کرد: با توجه به اینکه پنجم مهر جمعه است، از ششم مهر برنامه‌های هفته جهانگردی برگزار می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی در روز ششم مهر همه موزه‌ها و اماکن تاریخی نیم‌بها هستند افزود: افتتاح خانه بومگردی در محله قدیمی جولان همدان از جمله برنامه‌هاست که با افتتاح این خانه تعداد اقامتگاه بومگردی شهری به دو مورد می‌رسد.

 

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان بیان کرد: مراسم آئینی شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری اکنلو در کبودراهنگ از دیگر برنامه‌های نخستین روز هفته جهانگردی است.

 

 

وی با بیان اینکه تور بازدید خبرنگاران از روستاهای هدف گردشگری 7 مهر ماه همراه با نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی برگزار می‌شود گفت: افتتاح یک اقامتگاه بومگردی در روستای میحمله شهرستان بهار از دیگر برنامه‌های این روز است.

 

 

خاکسار آئین بازی‌های بومی و محلی در روستای قلعه‌جوق فامنین را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: مسابقه نقاشی روی پارچه در آرامگاه بوعلی با موضوع «سفر و گردشگری» نیز در این روز پیش‌بینی شده است.

 

 

وی به افتتاح موسسه آموزش گردشگری در همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه موسسه گردشگری در همدان وجود دارد که آموزش کوتاه‌مدت گردشگری را دارند و یک موسسه نیز آموزش آشپزی است.

 

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه روز نهم مهر جشنواره آلوپزان در روستای ملحمدره شهرستان اسدآباد و افتتاح یک خانه بومگردی در این روستا از دیگر برنامه‌هاست افزود: روز دهم مهرماه نیز اقامتگاه بومگردی در روستای گشانی شهرستان تویسرکان افتتاح می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه 10 تا 12 مهرماه نیز جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان ملایر برگزار می‌شود تصریح کرد: امسال برای نخستین بار این جشنواره سه روزه برگزار می‌شود و یک خانه بومگردی نیز در این روستا افتتاح خواهد شد.

 

 

خاکسار آخرین برنامه هفته جهانگردی را نیز مراسم پخت نذری‌های ماه محرم در باغ نظری دانست و گفت: این برنامه با نام «سفره احسان ایرانی» است که از ساعت 4 تا 6 عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal