آخرین اخبار

11. مهر 1398 - 14:57   |   کد مطلب: 33708
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف سه دهک از افراد یارانه بگیر گفت: با تکیه بر بانک های اطلاعاتی متعدد ما با تعدادی از دهک های سه دهک بالا شروع و کمتر از ۱۷۰ هزار خانوار از لیست یارانه بگیران را حذف کردیم و در مجموع ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از راه دانا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  صبح امروز در سفر خود به استان همدان در گفتگو با  خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه یکی از حقوق مسلم بازنشستگان کشور مسئله عدم همسان سازی حقوق و دستمزد آن هاست اظهار داشت: بطور مثال آنهایی که در سال های خیلی دور بازنشسته شده اند نسبت به کسانی که بازنشسته می شوند خیلی کمتر است و این انتظار به حق را دارند که در اجرای قانون برنامه ششم دولت بتواند نسبت به همسان سازی حقوقشان اقدام کند.

 

وی افزود: با توجه به فشار هایی که وجود دارد و محدودیتی که در منابع بودجه است سال گذشته عددی که در لایحه بودجه سالیانه پیش بینی شد در حدی نبود که بیشتر از ۱۴ درصد برای حقوق و دستمزد بالا و ۱۸ درصد برای حقوق و دستمزد تحول بیشتری در همسان سازی ایجاد کرد.

 

شریعتمداری با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۹ دولت این موضوع را جبران کند عنوان کرد: ما نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی در حوزه بازنشستگی کشوری هستیم و در حوزه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تلاش ما این است که با مقدماتی که در حال تدارک هستیم همسان سازی در این سازمان متکی به بودجه خود سازمان باشد و در سال ۹۹ به نتیجه نهایی برسد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به حذف سه دهک از یارانه بگیران کشور گفت: دولت مصر است در شرایطی که فشار بر روی طبقات متوسط جامعه وجود دارد و مردم دچار تنگنا هستند با کمترین ضریب خطا مصوبه مجلس را در حذف سه دهک بالای درآمد کشور از مجموعه نظام یارانه ای کشور را حذف کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه با تکیه بر بانک های اطلاعاتی متعدد ما با تعدادی از دهک های سه دهک بالا خذف یارانه را شروع کردیم تاکید کرد: تعداد افرادی که از لیست یارانه بگیران حذف شدند کمتر از ۱۷۰ هزار خانوار هستند و افرادی که دارای تمکن مالی بودند از لیست یارانه حذف شدند.

 

شریعتمداری بیان کرد: در حذف یارانه بگیران میزان خطاها بالا نبود و در سراسر کشور ۴۲۰۰ نفر به دفاتر پیشخوان دولت برای اعتراض مراجعه کردند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شدند و اعتراض ۴۲۰۰ نفر از افرادی که یارانه آنها قطع شده است نشان دهنده کم بودن ضریب خطا است. در استان همدان کمتر از دو درصد ضریب خطا مشاهده می شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal