آخرین اخبار

9. آبان 1398 - 15:14   |   کد مطلب: 33867
مدیر اداره میراث فرهنگی اسدآباد تأکید کرد
عبور از روی پل تاریخی شکسته ممنوع است!
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد بااشاره به عبور کمباینی از روی پل تاریخی در روستای خسروآباد به صورت شبانه، گفت: عبور از روی این پل تاریخی ممنوع است و اخیرا" دچار آسیبی شده بود که در حال مرمت اضطراری است.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه پل شکسته یکی از پل های تاریخی دوران صفویه است، اظهار کرد: علی رغم سیل اخیر این پل دچار آسیب نشده بود که در ماه گذشته به دلیل عبور یک دستگاه کمباین کشاورزی از روی آن گوشه پل تخریب شد و در حال مرمت آن هستیم.

 

وی گفت: امسال مرمت پل به صورت بندکشی، بسترسازی و مرمت پایه های اصلی آن در دستور کار است که در صورت تخصیص اعتبارات آن را انجام خواهیم داد.

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد تأکید کرد: برای مرمت این پل  تاریخی 100 کیلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه این پل تاریخی است و عبور از روی آن ممنوع است، قرار است برای عدم عبور و مرور از روی آن مانع هایی را ایجاد کنیم.

 

اکبری‌شایگان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۵۰ اثر تاریخی  که  ۵۸ اثر جزء آثار ملی به ثبت رسیده است، یادآور شد: پل شکسته یکی از آثار تاریخی به شماره ۱۸۷۵ در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۷۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal