آخرین اخبار

19. آذر 1398 - 23:47   |   کد مطلب: 34273
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: دهیاران به عنوان نماینده عالی دولت در روستاها حق جانبداری از هیچ کاندیدایی ندارند به طوریکه جانبداری از کاندیدای خاص برابر عزل آنهاست.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی امروز در نشست مشورتی با دهیاران شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: براساس ماده ۵۹ هر گونه طرفداری بخشداران، دهیاران، فرمانداران از کاندیدای خاص ممنوع و خلاف قانون بوده و در صورتی که چنین مواردی مشاهده شود قطع به یقین نسبت به عزل فرد موردنظر اقدام خواهد شد.

 

وی با تأکید بر ترغیب و تشویق روستائیان به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی افزود: پیش بینی می شود در انتخابات نمایندگان مجلس حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی را شاهد باشیم چرا که بیش از ۷۵ درصد جمعیت ۷۲ هزار نفری شهرستان واجد شرایط رأی دادن هستند.

 

درویشی در ادامه سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی این شهرستان را ۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر از این میزان سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی افزون بر ۱۹ میلیارد تومان جذب شده و ۹ میلیارد تومان باقیمانده که نیاز است دهیاران هر روستا مردم را نسبت به وجود چنین امکانات و شرایطی برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از تسهیلات روستایی اطلاع رسانی کنند.

 

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد کمترین آمار ثبت نام سرویس مدارس را در سطح استان داشته است، خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها دانش آموزان برای رفتن به مدارس خود از یک روستا به روستای دیگر به صورت پیاده در حال تردد هستند در حالیکه آموزش و پرورش برای این امر اعتبار گذاشته و لازم است دهیاران در این راستا به خانواده ها برای ثبت نام سرویس مدارس اطلاع رسانی داشته باشند.

 

وی در ادامه از فعال شدن کمیسیون ماده ۹۹ در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا دهیاران روستاها موارد ساخت و ساز های غیرمجاز در اراضی دولتی و یا خارج از حریم روستا را برای تشکیل پرونده معرفی کنند.

 

درویشی با تأکید بر سکونت دهیاران در روستاها گفت: تا پایان سال روستا و دهیاران نمونه شهرستان اسدآباد در بخش مرکزی و پیرسلمان با توجه به فعالیت های فرهنگی، عمرانی و ... انتخاب و از آنان طی مراسمی تجلیل خواهد شد و دهیاران و شوراهایی که روستای آنها دارای مشکل بوده و نسبت به مرتفع شدن مشکلات روستای خود اقدام نکرده باشند، برای عزل آنان گزارش خواهیم داد.

 

فضولات دامی، زباله های روستایی، سرکشی از نانوایی های روستایی نظافت روستاها و حفاظت از اموال عمومی روستاها از دیگر مواردی بود که فرماندار اسدآباد به دهیاران تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal