آخرین اخبار

19. آذر 1398 - 23:58   |   کد مطلب: 34277
سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: با آمادگی مراکز درمانی اسدآباد تعداد مبتلایان به بیماری آنفولانزا کمتر از انگشتان دست بوده است.

به گزارش آوای سیدجمال، بهنام رضا مخصوصی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛  با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری آنفولانزای H۱N۱ در اسدآباد کمتر از انگشتان یک دست بوده است، گفت: مراکز درمانی اسدآباد جهت کنترل و درمان بیماری آنفولانزا در آمادگی کامل هستند.

 

او بیان کرد: دارو، نیروی انسانی و تجهیزات لازم همچون اتاق ایزوله برای این مهم پیش بینی شده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اضافه کرد: هم استانی‌ها به این نکته مهم توجه کنند که سرماخوردگی عادی یک بیماری مجزا از آنفولانزا است، اما ممکن است علائمی شبیه به آن داشته باشد.

 

مخصوصی با بیان اینکه با رعایت نکاتی ساده همچون شستن دست و گرفتن دستمال جلوی صورت به هنگام عطسه می‌توان از ابتلا و انتشار جلوگیری کند،افزود:کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و زمینه‌ای مستعد ابتلا به آنفولانزا هستند و این سه گروه تا حد امکان از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

 

او  در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت راه اندازی مرکز MRI در شهرستان اشاره کرد و گفت: مکان نصب این دستگاه مهم در بیمارستان قائم عج مشخص و تعمیرات و بهسازی آن نیز آغاز شده است و  این مرکز MRI تا قبل از عیدنوروز آماده پذیرش مراجعین است.

 

مخصوصی ادامه داد: مکاتبات متعددی با وزارتخانه جهت جذب یک جراح مغز و اعصاب نیز داشته ایم و وزارتخانه نیز به ما قول لازم را داده است.

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه هم اکنون دو متخصص رادیولوژی در بیمارستان قائم عج مشغول بکار هستند بیان کرد: با راه اندازی مرکز MRI و جذب متخصص قول داده شده بیماران تصادفی، ترومایی، حادثه‌ای و دارای تومور در خود اسدآباد درمان می‌شوند که این گام، قدمی بزرگ جهت رفاه حال همشهریان است تا از زحمت رفت و آمد به مرکز استان و از دست دادن زمان رها شوند.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: جذب بیماران سایر شهر‌ها و توریسم درمانی نیز از دیگر مزایای راه اندازی مرکز MRI در شهرستان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal