آخرین اخبار

4. دى 1398 - 9:40   |   کد مطلب: 34420
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: "من کاری به مجلس و دولت ندارم و نمی خواهم بگویم که همه باید جوان بشوند و سنشان بیاید پایین. نمی خواهم بسته فکر کنم، چرا که برخی از پیران هستند واقعاً روحیه جوانان را دارند، ولی برخی ها هم هستند و ممکن است جوان باشند اما سبک و روش آنان پیرانه است."

به گزارش آوای سیدجمال، خبرنگار رودآور؛ « حجت الاسلام علیرضا پناهیان» شامگاه امروز روز گذشته در جمع مردم تویسرکان و در مسجد اعظم محله جولستان، گفت: میراثی از گذشتگان با خون شهدا برای ما برجای مانده و ما باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

 

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: لازمه بیانیه گام دوم آن است که نقش خودمان را برای آینده انقلاب بدانیم.

 

 مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها افزود: گرچه دشمنان در اطراف کشور ما فتنه ها به پا می کنند اما این ما هستیم که فتنه ها را به مدد الهی خاموش می کنیم، همان گونه که شهید همدانی ها تروریست های داعشی را در سوریه نابود کردند.

 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اینکه ما بالاترین کشوری هستیم که از ظرفیت های منطقه ای استفاده نمی کنیم، تصریح کرد: ما ظرفیت ها، مخازن و گنجینه های ارزشمندی درآموزش و پرورش، آموزش عالی و حتی در حوزه های علمیه داریم که آن استفاده نکرده ایم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مدیرانی کارآمد برای زمینه سازی ظهور تربیت کنیم، عنوان کرد: آیا نباید کشور ما برای جوانان شغل فراهم کند؟ حوزه و دانشگاه در این راه شرمنده و مسئولان شرمنده تر هستند.

 

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها به فلسفه جوانگرایی از منظر رهبر انقلاب پرداخت، و ادامه داد: "من کاری به مجلس و دولت ندارم و نمی خواهم بگویم  که همه باید جوان بشوند و سنشان بیاید پایین نمی خواهم بسته فکر کنم، چرا که  برخی از پیران هستند واقعاً روحیه جوانان را دارند، ولی برخی ها هم هستند و ممکن است جوان باشند اما سبک و روش آنان پیرانه است."

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: چه کسی آن روزها می گفت امام خمینی (ره) بود، کسی نمی گفت و اینکه امروز هم کسی نمی گوید رهبر انقلاب پیر است، ایشان با روحیه جوانی حتی کوهنوردی هم در برنامه خود دارد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انتقاد از دولت و دیگر مسئولان سرجای خودش، تصریح کرد: تغییر سبک زندگی برای متحول شدن و زندگی کردن بخشی از مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها افزود: باید مردم از ظرفیت های متعدد استفاده کنند و با راه اندازی تعاونی ها در شهری مثل تویسرکان با توجه به بخش های کشاورزی و دامداری، حال کار کردن داشته باشند.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در سیره نبوی مساجد تنها محل عبادت و بیان عقاید و اخلاق نیست، گفت: باید مساجد به کانون های کارآفرینی و کارآموزی تبدیل شوند.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که روزگاری از همین مساجد رزمندگان ما به جبهه اعزام می شدند، امروز نیز باید هم برای انقلاب فعالیت اقتصادی و کارآفرینی در این مکان انجام دهند.

 

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها اظهار کرد: اینکه ما می گوییم جوانان بروید دنبال کار و پول دربیاورد دشمنان را ناراحت کرده است، چرا که آنان از پیشرفت های ملت ما وحشت دارند.

 

حجت الاسلام پناهیان همچنین با بیان اینکه در کشور باید تحولی ایجاد کنیم، خطاب به مردم تویسرکان گفت: شهر شما باید آوازه جهانی داشته باشد، این روزها برخی شهرها با استفاده از برنامه های استارتاپی، حرف های قدیمی را کنار گذاشتند و از این برنامه ها برای صنعت توریسم بهره می گیرند، شما هم می توانید.

 

وی با بیان اینکه تویسرکانی ها سیاسی و باهوش هستند، تصریح کرد: شما مردم تویسرکان که همدیگر را می شناسید، به جای اینکه پول هایتان را در بانک بگذارید، خودتان در همین شهر سرمایه گذاری کنید.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal