آخرین اخبار

10. دى 1398 - 12:52   |   کد مطلب: 34480
فرماندار شهرستان اسدآباد از کلنگ زنی شهرک گلخانه‌ای با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و از اینکه اسدآباد می تواند قطب گلخانه ای استان باشد، سخن گفت.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری موج همدان، مجید درویشی،  فرماندار شهرستان اسدآباد، ضمن اشار ه به   کلنگ زنی شهرک گلخانه‌ای و اینکه اسدآباد می تواند قطب گلخانهای استان باشد، افزود: در سند توسعه راهبردی استان طی سه سال ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در سطح استان هدف گذاری شده که سهمیه اسدآباد از این میزان برنامه سند راهبردی هشت هکتار بوده اما با توجه به کلنگ زنی شهرک گلخانهای ۴۰ هکتاری بهراز در هفته جاری و نیز کلنگ زنی شهرک گلخانه ای ۸۰ هکتاری توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک به طور قطع اسدآباد بیش از سهمیه تعهد شده خود را محقق خواهد کرد.

 

وی در شورای هماهنگی بانک های شهرستان اسدآباد، با اشاره به این خبر بیان کرد: شهرک گلخانه ای بهراز به عنوان دومین شهرک گلخانه ای اسدآباد به مساحت ۴۰ هکتار بوده که روز سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی می شود.

 

درویشی یادآور شد: علاوه بر دو طرح  فوق، قرار است ۴۰ هکتار گلخانه نیز توسط افراد متقاضی به صورت خُرد کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در شهرستان آغاز شود که با این روند اسدآباد می تواند قطب گلخانه ای استان باشد و در این امر نقش آفرینی کند.

 

وی همچنین با تأکید بر اینکه توسعه شهرک ها و کشت های گلخانه ای با توجه به پتانسیل های موجود منطقه می تواند تأثیرات اقتصادی خوبی در شهرستان داشته باشد، تصریح کرد: قرار گرفتن اسدآباد در مسیر صادرات به عراق، حمل و نقل ریلی و وجود کارگران ارزان قیمت از جمله پتانسیل هایی است که تأثیر بسزایی در استفاده از این منطقه برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در شهرستان خواهد داشت.

 

فرماندار از سهمیه ۶۰۰ نفری جهادکشاورزی این شهرستان در بحث رونق تولید خبر داد و تأکید کرد: بانک ها از منابع داخلی خود در این راستا جهادکشاورزی شهرستان را کمک کنند چرا که یکی از شاخصه های توسعه این شهرستان بخش کشاورزی بوده که به حمایت نیاز دارند.

 

وی در پایان با بیان اینکه بانک کشاورزی، تجارت و مهر ایران همانند سایر بانک ها با کمیته امداد در بحث جایگزین طرح های اشتغالزایی همکاری داشته باشند، گفت: این بانک ها می توانند طی صحبتی با استان براساس مصوبه مجوز لازم برای جایگزینی طرح های اشتغالزایی کمیته امداد توسط شهرستان را بگیرند تا طرح ها برای تعیین تکلیف به استان ارجاع نشده و موجب زمان بر شدن کار نشود چرا که این اعتبارات شناور بوده و در صورت جذب نشدن، دیگر شهرستان ها از آن استفاده خواهند کرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal