آخرین اخبار

13. دى 1398 - 15:19   |   کد مطلب: 34508
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در طرح‌های اقتصاد مقاومتی تحقق یک میلیون فرصت شغلی با ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با تاکید بر اینکه هدف ما در این جلسات دنبال کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است که به رشد اقتصادی و اشتغال منجر شودو باید دید در ۹ جلسه ای که در این مدت در گیلان برگزار شده چقدر به اهداف نزدیک شده ایم .

 

 

وی با بیان اینکه سهم گیلان از ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شده برای این بخش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است تا طرح های مربوطه اجرا شود.

 

 

 وی عنوان کرد : براین اساس ۲۵ هزار و ۸۳۹ فرصت شغلی جدید با این منابع در استان باید ایجاد شود که از دو مسیر نخست سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و دوم سرمایه گذاری در طرح های عمرانی این هدف را دنبال می کنیم.

 

 

وی اظهار کرد : در بخش طرح های تولیدی چون عموما این سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام می شود در قالب اعطای تسهیلات اقدام می شود که برای آن باید نظام بانکی کمک کند.

 

 

وی تصریح کرد : بر اساس اعلام مسئولان استان هم اکنون ۱۹۶ طرح در عرصه تولید اعم از خدمات، صنعت و کشاورزی در گیلان وجود دارد که اگر حدود ۸۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شود تا پایان سال به اتمام می رسد.

 

 

 وی عنوان کرد : بر این مبنا حدود ۹هزار فرصت شغلی از این محل ایجاد می شود وبا این شرط که در صورت پرداخت این تسهیلات حدود ۱۰ هزار از ۲۶ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده ایجاد شود، اقدام می کنیم.

 

 

وی ادامه داد :تا کنون برای ۳۲ طرح از این محل ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده اما هدف آن است که تا پایان سال ۱۹۶ بنگاه با تسهیلات ۸۸۵ میلیارد تومانی آماده شود و این امر نیازمند تلاش بیشتری است.

 

وی اظهار کرد : با وجود آنکه از هدف هنوز فاصله داریم اما عملکرد رضایت بخش است فقط باید سرعت بیشتری یابد تا ۱۹۶ طرح با تسهیلات تعیین شده فعال شوند.

 

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal