آخرین اخبار

19. دى 1398 - 14:14   |   کد مطلب: 34579
چرا شهروندان امریکا نه به کمپین‌های نه به جنگ راه اندازی کرده‌اند؟
آیا مردم آمریکا ایران را دوست دارند؟
پس از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی، تنش‌های داخلی بین سیاستمداران امریکایی و شهروندانش بالا گرفته است. مردم آمریکا کمپین های نه به جنگ راه اندازی کرده و دموکرات‌ها ترامپ را بابت تصمیم به ترور سردار سلیمانی موآخده می‌کنند. اما به نظر میرسد پشت همه این واکنشها ترسی نهفته باشد؛ ترس از انتقام سخت ایران برای خونخواهی حاج قاسم سلیمانی

به گزارش آوای سیدجمال، با ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط امریکا، گمانه زنی‌ها پیرامون افزایش تنش ها در منطقه و درگیری بین ایران و امریکا قوت گرفت. پس از انتشار پیام مقام معظم رهبری درباره انتقام سخت از امریکا این نگرانیها را برای امریکا؛ دولت و مردمانش بیشتر کرد. تا جایی که موجب عظیمی از اعلام برائت ها از ترامپ از طرف مردم امریکا ایجاد شد. سلبریتی های امریکایی با تسلیت به ایران ترامپ را یک احمق خواندند و مردم امریکا هم با ایجاد کمپینهای نه به جنگ خواستار توقف تنش‌ها بین این دو کشور شدند. اما آیا واقعا مردم امریکا ایران دوست هستند و یا فقط از جنگ با ایران می‌ترسند؟

اما جالب است بدانید که در نظرسنجی‌هایی که اخیری که در بین شهروندان امریکایی انجام شده 43 درصد از مردم درباره ترور سردار سلیمانی نظر موافق و مثبت داشتن. همچنین در همین نظر سنجی نزدیک به 71 درصد از مردم تهدیدات ایران را جدی می دانند.

 

واقعیت این است که انتقام ایران، مردم امریکا را به وحشت انداخته است. حالا چند روزی می‌شود که در شبکه های اجتماعی و شهرهای مختلف ایالات متحده امریکا کمپین‌هایی ضدجنگ را راه‌اندازی کرده اند.  این کمپین ها اگر چه رنگ و بوی ایراندوستی به خود گرفته اند اما قصد و نیت دیگری پشت آنها است. این را میتوان از دغدغه ها و مطالباتی که در این کمپین مطرح میکنند فهمید.  کمپین نه به جنگ در امریکا به این دلیل راه اندازی شده تا از افزایش بودجه دفاعی امریکا و به طبع آن کاهش بودجه آموزش و سلامت در این کشور جلوگیری کنند.  مردم آمریکا خوب میدانند به هر اندازه که دولت برای افزایش قوا در خاورمیانه هزینه کند میبایست به همان اندازه هم از بودجه های اموزش و سلامت بکاهد.

دموکراتها چه می‌گویند؟

اما در روزهای گذشته این فقط مردم نبودند که به این اقدام تروریستی ترامپ واکنش منفی نشان دادند و دموکرات‌ها که حزب مخالف ترامپ به شمار می‌آیند هم به این تصمیم ترامپ واکنشهای تندی نشان دادند البته این واکنشها خوشحالی آنها را از ترور سردار سلیمانی کتمان نمی کرد.
 

 

دموکرات ها که نگرانی شان افزایش تنش ها در منطقه و اختصاص بودجه نظامی بیشتر برای ماندن نیروهای امریکایی در خاورمیانه است علاوه بر تمام مخالفت های رسانه ای خود از ترامپ خواستند که اطلاعات چگونگی عملیات ترور را برای آنها شرح دهد.

سیاستمداران امریکایی نگرانند اگر با ایران وارد جنگ شوند بار دیگر خاطره جنگ با ویتنام برایشان تکرار شود.  جنگ ویتنام جنگی بود که در آن بیش از 50 هزار نیروی آمریکایی کشته شده و 8500 هواپیما و هلی کوپتر نابود شدند. آمریکا‌یی‌ها به خوبی میدانند با افزایش تنش‌ها در منطقه و جنگ با ایران درگیر یک جنگ فرسایشی می‌شوند

حالا دعواهای دموکراتها،ترامپ و کابینه‌اش بالا گرفته است. به طوری که حتی رویترز در گزارشی آورده است: مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در تلاش برای محو کردن آثار سوء تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور علیه ایران، به تکاپو افتاده و مدعی شده موضوع آن طور که همه فکر می‌کنند نیست و ارتش این کشور قصد ندارد با نقض قوانین جنگ‌های مسلحانه، سایت‌های فرهنگی ایران را هدف قرار دهد.»

سیاستمداران امریکایی نگرانند اگر با ایران وارد جنگ شوند بار دیگر خاطره جنگ با ویتنام برایشان تکرار شود.  جنگ ویتنام جنگی بود که در آن بیش از 50 هزار نیروی آمریکایی کشته شده و 8500 هواپیما و هلی کوپتر نابود شدند. آمریکا‌یی‌ها به خوبی میدانند با افزایش تنش‌ها در منطقه و جنگ با ایران درگیر یک جنگ فرسایشی می‌شوند. جنگی که پایان کننده‌اش نخواهند بود. مردم امریکا سعی دارند با نشان دادن صلح و دوستی ضریب انتقام ایران را کمتر کنند. دولت آمریکا نیز با واسطه کردن کشورهای دیگر در تلاش است هزینه این اقدام تروریستی خود را به کمترین حد ممکن خود برساند. همه اینها در حالی رخ داده است که مردم ایران برای گرفتن انتقام سخت از امریکا لحظه شماری می‌کنند. به نظر میرسد کمپین‌های نه به جنگ شهروندان امریکایی هر دلیلی داشته باشد نمیتواند حس ایران‌دوستی‌شان باشد. چرا که پیش از این نیز امریکا دست به اقدامات تروریستی دیگری هم زده بود اما مردم آن مثل حالا یا نسبت به آن بی تفاوت بودند و یا موافق.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal