آخرین اخبار

25. دى 1398 - 8:57   |   کد مطلب: 34625
فرماندار شهرستان اسدآباد از انتخاب ۳۰ روستای اسدآباد به عنوان پایلوت در طرح اشتغالزایی بنیاد برکت خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در ۲۸ روستای هدف شهرستان در دست اجرا بوده و تا بهمن ماه در دو روستای باقیمانده نیز این طرح به اجرا درخواهد آمد.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۹۲۵ نفر از متقاضیان طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در روستاهای پایلوت شهرستان ثبت نام شده اند، افزود: از این تعداد متقاضی ثبت نام شده ۶۹۵ نفر مورد تأیید قرار گرفته و ۳۹۳ نفر به بانک ها معرفی شده اند.

 

 

درویشی با اشاره به اینکه در فاز اول بنیاد برکت ۱۲ میلیارد تومان برای اشتغال در روستاهای پایلوت شهرستان در حال سرمایه گذاری بوده که تا پایان بهمن ماه پرداخت و واریز  تسهیلات ۳۹۳ نفر معرفی شده به بانک انجام خواهد شد، تصریح کرد: از ۳۹۳ نفر معرفی شده به بانک تعداد ۸۵ نفر را بانوان و ۳۱۱ نفر را برادران تشکیل داده اند که این افراد در مشاغل مختلفی چون پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، گلخانه، قالیبافی، آرایشگری، پرورش زنبورعسل، موبایل و سوپر مارکتی متقاضی استفاده از تسهیلات بنیاد برکت بوده اند.

 

 

وی با بیان اینکه بنیاد برکت در این راستا افراد واجد شرایط استفاده از این تسهیلات را شناسایی و افراد نیازمند متقاضی برای اشتغال و رسیدن به درآمد پایدار را کمک کرده و تا رسیدن به حصول نتیجه در کنار آنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای سیاستگذاری سال آینده در فاز دوم بنیاد برکت برای معرفی متقاضی نیازمند کمک دیگر دستگاه ها بوده که لازم است در این راستا هر چه سریع تر افراد متقاضی را برای اعلام به بنیاد برکت به ما معرفی کنند.

 

 

درویشی در ادامه تعهد اشتغال امسال این شهرستان را تعداد ۱۳۷۱ نفر برشمرد و بیان کرد: امسال تعداد ۱۹۲۸ نفر در شهرستان اشتغال ایجاد شده که ۱۴۰ درصد نسبت به سهمیه تعیین شده تحقق اشتغال داشته ایم.

 

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱۸۹ نفر از شغل های ایجاد شده غیرمسکن و ۶۲۰ نفر در بخش مسکن بوده است، یادآور شد: ۳۶۶ نفر از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان برای نخستین بار بیمه تأمین اجتماعی شده اند.

 

 

درویشی میزان تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان را افزون بر ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: ۳۱۶ طرح به میزان ۳۰ میلیارد و ۳۶ میلیون تومان در این راستا به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون ۲۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان با اشتغال ۳۲۰ نفر پرداختی داشته ایم.

 

 

وی در ادامه از کلنگ زنی کارخانه کاغذ از سنک آهک و پلی اتیلن شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: در هفته جاری و یا هفته آینده این طرح بزرگ صنعتی با حضور وزیر صنعت در شهرستان کلنگ زنی می شود.

 

 

درویشی با اشاره به نرخ ۱۲.۴ درصدی بیکاری اسدآباد اضافه کرد: کلنگ زنی هفته گذشته مجتمع گلخانه ای بهراز با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان برای ۴۸۰ نفر و کارخانه پودر قهوه با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و گلخانه ۱۰۰ هکتاری قوش تپه برای ۱۲۰۰ نفر با افتتاح و بهره برداری طرح ها اشتغال به همراه خواهد داشت.

 

 

وی با مخاطب قرار دادن مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در این کارگروه یادآور شد: مدیریت ها در دست شما فرصتی برای خدمتگزاری به مردم بوده که باید با خود عهد ببندید در جهت مرتفع شدن مشکلات مردم و تسهیل امور و اشتغال مردم گام بردارید و به طور قطع اگر برای مردم خوب کار کنید تبعات آن را در زندگی خود خواهید دید.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal