آخرین اخبار

27. بهمن 1398 - 11:56   |   کد مطلب: 34902
مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان:
همدان رتبه اول اهدا عضو در بین شهرستان‌های استان
مجید حمیدی با بیان اینکه سال گذشته از ۱۵ هزار نفر که در تصادف فوت کردند، تنها هزار نفر مرگ مغزی شده، اهدا عضو انجام دادند، گفت: فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود، امیدی به بازگشتش نیست و چه بهتر که به بیماران نیازمند زندگی دوباره ببخشند.

به گزارش آوای سیدجمال، مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه پانزدهمین اهداکننده عضو بدن هم در استان همدان به ثبت رسید، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ مورد در استان و  ۴ مورد در خارج استان از خانواده‌هایشان  رضایت گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه از هر عزیز اهدا کننده عضو، میانگین سه تا چهار عضو برداشته و به سه الی چهار بیمار نیازمند پیوند زده و زندگی دوباره‌ای را پیدا می‌کنند، افزود: اگر فردی مرگ مغزی تشخیص داده شود، مطمئنا” می میرد و درمانی برای نجات جان آنها وجود ندارد، بنابراین چه بهتر که به نجات جان هموطنان نیازمند خود فکر کنیم و زندگی دوباره به آنان ببخشیم.

 

حمیدی با تأکید بر فرهنگسازی در زمینه اهدا اعضای بدن افراد مرگ مغزی که بازگشت دوباره شان به زندگی وجود ندارد، گفت: باید راه انفاق و بخشش را در این زمینه گسترش دهیم.

 

وی با بیان اینکه اهدای اعضای بدن در شهرستان اسدآباد در سالجاری اولین بار است که رخ داده و درواقع برای کسی مرگ مغزی پیش نیامده، عنوان کرد: البته در سال گذشته ۵ مورد اهداکننده عضو از این شهر داشتیم.

 

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان با بیان اینکه نیازمندان عضو بدن را به صورت کلی در وزارتخانه ثبت‌نام می‌کند، افزود: بین ۶۰ ، ۷۰ نفر در استان به کلیه نیازمند هستند.

 

وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۵ تا ۲۶ هزار نیازمند پیوند کلیه داریم، افزود: هر دو ساعت یک نفر از نیازمندان متأسفانه به خاطر نرسیدن عضو کلیه فوت می کنند.

 

حمیدی با اشاره به اینکه متاسفأنه در جامعه ما از حوادث ترافیکی و تصادفات در هر نیم ساعت یک نفر در سال گذشته فوت شدند، افزود: براساس آمار کلی چیزی حدود ۱۵ هزار نفر دچار تصادف منجر به فوت شدند که یک چهارم از این عزیزان افرادی بودند که دچار مرگ مغزی شده و اعضای بدن بالقوه ای برای اهدا داشتند ، متأسفانه در این زمینه از نظر فرهنگ سازی و رضایت خانواده ها، عقب هستیم.

 

وی یادآور شد: سال گذشته تنها خانواده های نزدیک به هزار نفر از این افراد تصادف فوتی و مرگ مغزی شده، برای اهدا عضو اقدام کردند.

 

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان با بیان اینکه همدان در اهدا عضو بدن رتبه اول را دارد، گفت: این استان در سطح کشور به صورت میانگین نه رتبه خوبی داریم و نه بد، اما جا برای کار وجود دارد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal