آخرین اخبار

19. اسفند 1398 - 13:16   |   کد مطلب: 35110
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: سال گذشته سطح زیرکشت چغندرقند شهرستان ۱۸۰۰ هکتار بود که این میزان افزایش می یابد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ، اظهار کرد: سطح زیرکشت سال گذشته چغندرقند شهرستان ۱۸۰۰ هکتار بود و امسال کشت چغندرقند اسدآباد توسط کشاورزان اسدآبادی با پیگیری عقد قرارداد ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

 

بیرنگ در ادامه از خسارت یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومانی بارش های سیل آسای دو هفته پیش به حوزه کشاورزی این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: در بارش های سیل آسای ششم و هفتم اسفندماه در بازدیدها و ارزیابی های میدانی انجام شده از اراضی دیم، آبی، باغات دچار آبگرفتگی شده و اماکن دامی و دام سبک خسارت دیده این شهرستان میزان خسارت ها افزون بر یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان برآورد شده است. علاوه بر اراضی دیم و آبی و باغات در این بارش ها تعداد ۵۲ واحد دامداری سنتی خسارت دیده و ۳۹ رأس دام سبک تلف شدند.

 

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان اسدآباد از راه اندازی کارگاه آموزش تولید و پرورش قارچ این مرکز خبر داد و گفت: کارگاه ۱۰۰ مترمربعی توسط یکی از بانوان کارآفرین اسدآبادی با اشتغالزایی مستقیم سه نفر در مرکز فنی حرفه ای خواهران راه اندازی شده که در هر دوره آموزشی ۴۵ روزه امکان آموزش را برای ۱۲ نفر کارآموز فراهم کرده است.

 

محمود خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، برداشت محصول این کارگاه را ماهیانه ۷۰۰ کیلو برشمرد و تصریح کرد: کارگاه فوق علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای سه نفر توسط این بانوی کارآفرین از نقش مؤثری نیز در آموزش کارآموزان به ویژه بانوان علاقمند برای ایجاد و راه اندازی کارگاه پرورش قارچ خواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود ۵۰۰۰ ماشین سنگین در اسدآباد اظهار کرد: براساس تفاهم نامه ای با انجمن رانندگان اسدآباد امسال برای نخستین بار برای ۲۱۷ نفر از رانندگان اسدآبادی دوره های کارآفرینی توسط فنی و حرفه ای برگزار شد.

 

خزائی بیان کرد: فنی و حرفه ای اسدآباد با توجه به وجود ۵۰۰۰ ماشین سنگین در سطح شهرستان پیگیر است تا با یک دوره آموزشی، اتحادیه ای ویژه برای سرویس ماشین های سنگین تشکیل داده و  ماشین های سنگین شهرستان در مکانی مشخص توسط این اتحادیه نسبت به سرویس ماشین های سنگین خود اقدام کنند.

 

وی در ادامه از فعالیت ۱۲ آموزشگاه آزاد در شهرستان خبر داد و گفت: این آموزشگاه های آزاد زیرنظر فنی و حرفه ای دوره های آموزشی مختلفی را برای علاقمندان چون صنایع چرم و پوست با خز، طلا و جواهرسازی، هنرهای تجسمی، بازرگانی، امور مالی، صنایع دستی، مراقبت و زیبایی پوست، دام و ماکیان، امور زراعی و باغی، معماری فرش بافی و صنایع گردشگری برگزار می کنند.

 

خزائی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل ملحمدره به عنوان یکی از روستاهای مهم گردشگری اسدآباد و وجود تعدادی خانه بومگردی در این روستای توریستی امسال برای نخستین بار در شهرستان برای  علاقمندان اسدآبادی دوره های آموزشی بومگردی، صنایع گردشگری و راهنمای موزه برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه مهارت زیرساخت اشتغال بوده و حلقه مفقوده اشتغال به شمار می رود، یادآور شد: یکی از اولویت های فنی و حرفه ای ایجاد مهارت در کارآموزان به منظور زمینه سازی برای اشتغال بوده که در این راستا فنی و حرفه ای اسدآباد در تلاش است تا در رابطه با مهارت آموزی مقاطع ابتدایی نیز گام بردارد.ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal