آخرین اخبار

3. فروردين 1399 - 9:20   |   کد مطلب: 35202
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با همه شرایط تحریم، شعار سال را با نام « جهش تولید» نامگذاری کردند، گفت: برای تحقق این شعار باید نگاهمان به اقتصاد داخل و جوانان باشد.

به گزارش آوای سیدجمال،  نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به شعار امسال با عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: شعارهای چندین سال متوالی نشان دهنده شرایط موجود جامعه و دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

 

وی گفت: این شعارها نشان می دهد که معیشت، اشتغال و مسائل اقتصادی مردم اولویت و جز دغدغه های اصلی نظام و رهبر معظم انقلاب است که باید به آن توجه شود.

 

شعبانی با بیان اینکه بین دو نام و مفهوم «رونق تولید» و «جهش تولید» تفاوت هایی وجود دارد و آن این است که در شعار امسال یک حرکت جهادی و جدیت بیشتری را می طلبد، افزود: در بحث اقتصادی انتظار می‌رفت که شعار رونق تولید را بیشتر عملیاتی کنیم و امسال با انتخاب جهش تولید این انتظار را دو چندان کرده است.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار «جهش تولید» باید کسانی که دست اندرکار عملیاتی و اجرایی کردن این شعار هستند، به معنای واقعی کلمه راهکارهای این را در درون کشور جستجو کنند، افزود: اگر به دنبال این هستیم که در عرصه‌های اقتصادی رشد کنیم، باید نگاهمان به درون، جوانان و اقتصاد داخلی باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه داشتن نگاه به داخل و اقتصاد داخلی به معنای این نیست که ما با دنیا تعامل نداشته باشیم، عنوان کرد: در این چند سال گذشته نشان دادیم که با همه اختلاف سلیقه‌های سیاسی وارد این مذاکرات می شویم اما طرف مقابل منطق مذاکرات را رعایت نمی‌کند.

 

وی تصریح کرد: جریان‌های مختلف سیاسی در بحث مذاکره ورود پیدا کردند و انواع سلیقه ها اعمال شده اما در مقابل طرف مذاکره کننده را می‌بینیم که در شرایط امروز مبارزه با ویروس کرونا، باز هم در عرصه دارو و درمان هیچ منطق بشری و عقلانی را رعایت نمی‌کند.

 

آیت الله شعبانی تأکید کرد: در اولین گام باید شعار جهش تولید را جدی بگیریم و به آن اعتقاد داشته باشیم که راه پیشرفت کشور در بحث تولید داخلی است.

 

وی افزود: البته باور به اینکه «ما می‌توانیم» هم مهم است و گاهی ممکن است فردی توانایی واقعی داشته باشد اما خود را باور نکند در چنین شرایطی طبیعتاً نمی‌تواند پیش برود؛ بنابراین همه کسانی که مسئول هستند، اعم از قوه قضاییه، مجریه، مجلس در این راستا با برنامه ریزی، مدیریت صحیح حرکت کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه امسال مجلسی تازه نفس داریم، تأکید کرد: امیدواریم که مجلسی قوی شکل گرفته باشد و بتواند در این راستا با برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت درست گام بزرگی در حل مشکلات مردم بردارد.

 

وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور، گفت: ما در شرایط تحریم هستیم و نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با توجه به همین شرایط تحریمی بود و همت بالا را برای تحقق آن می طلبد.

 

آیت الله شعبانی یادآور شد: رهبری می‌داند که در شرایط تحریمی و فشار اقتصادی هستیم اما معتقد است که در همین شرایط می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal