آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1399 - 6:54   |   کد مطلب: 35608
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: واکسیناسیون تب برفکی دام ها در شهرستان اسدآباد آغاز شد. واکسیناسیون دام های اسدآباد در برابر تب برفکیدکتر

به گزارش آوای سیدجمال، عادل بصیری محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: واکسیناسیون تب برفکی با اولویت مناطق پرخطر، پر تردد، مراکز پرورش دام و کانون بیماری، در دامداری‌ها در حال انجام است.

 

او افزود: با استفاده از توان بخش خصوصی دو مرکز واکسیناسیون دکتر نجفی واقع در میدان جانبازان و دکتر ضرغامی واقع در میدان آزادگان و با نظارت  اداره دامپزشکی شهرستان واکسیناسیون دام در شهرستان انجام می شود.

 

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام‌ها نقش مؤثری در مقابله با بیماری برعهده دارد ادامه داد: نیاز است دامداران واکسیناسیون دام‌ها را زودتر انجام دهند و با ذتوجه به ویروسی بودن این بیماری، تا حد ممکن  محتوای حوضچه‌های مواد ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر و از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اجتناب کنند.

 

 دکتر بصیری محمدپور بیان کرد: بیماری تب برفکی یکی از مسری‌ترین و زیان‌بارترین بیماری‌های دامی است و  یک نوع بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک نیست.

 

او اضافه کرد: تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم بیماری تب برفکی  است.

 

او ادامه داد: راه انتقال این بیماری از طریق تماس مستقیم دام آلوده با دام‌های سالم و همچنین راه‌های غیر مستقیم از جمله وسایل و تجهیزات آلوده دامداری‌ها است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal