آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1399 - 13:08   |   کد مطلب: 35730
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از راه اندازی واحد تولید کشت نشاء صیفی در شهرک گلخانه‌ای این شهرستان به طول ۵ هزار متر خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با اشاره به اینکه همچنین افزون بر دو میلیون نشاء گوجه فرنگی در گلخانه اختصاصی تولید نشاء این شهرستان تولید می‌شود، افزود: هر ساله برای کشت گوجه فرنگی، کشاورزان اسدآبادی با استفاده از بذور خود مصرفی به شکل سنتی اقدام به تهیه و تولید نشاء گوجه فرنگی می‌کردند که امسال برای نخستین بار از سوی یکی از واحد‌های گلخانه‌ای اختصاصی شهرستان اقدام به کشت نشاء گوجه فرنگی شد.

 

او ادامه داد: تولید نشاء گوجه فرنگی با انتخاب بذر مناسب و اصلاح شده از طریق این گلخانه اختصاصی موجب افزایش کمیت و کیفیت محصول، کاهش امراض و آفات محصول خواهد بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد یادآور شد: به طور قطع کمیت و کیفیت محصول گوجه فرنگی با استفاده از این نوع از نشاء اصلاح شده درآمد خوب و مقرون به صرفه‌ای را برای کشاورزان اسدآبادی به همراه خواهد داشت.

 

میزان کشت هر ساله گوجه فرنگی این شهرستان بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ هکتار و متوسط تولید هر ساله گوجه فرنگی اسدآباد ۶۰ تن در هر هکتار بوده که با استفاده از ارقام پرمحصول و بذر اصلاح شده به ۱۵۰ تن در هر هکتار نیز قابل افزایش است.

  باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal