آخرین اخبار

11. خرداد 1399 - 13:46   |   کد مطلب: 35865
مجید درویشی با تأکید بر اینکه باید همه مردم، دهیاران و شوراها را برای مقابله و اطفاء حریق آموزش داد، گفت: اعضای مدیریت بحران باید خود باور به حقایق بحران داشته باشند تا بتوان برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش آوای سیدجمال،مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در ستاد پیشگیری، هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اسدآباد با تأکید بر آموزش دهیاران، شوراها و حتی مردم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی مزارع و مراتع، اظهار کرد: وظیفه اصلی شهرداری خدمات رسانی مطلوب به شهروندان است که یکی از این خدمات اطفاء حریق و آتش سوزی است و با توجه به نبود امکانات زیاد در مواقع بحران، ایستگاه آتش نشانی در شهر موظف به این امر هستند.

 

وی تأکید کرد: می طلبد که مسئولان و آتش نشانان در این ایستگاه با برگزاری آموزش های همگانی، مردم را هم در مهار آتش با خود همراه کنند.

 

درویشی خاطرنشان کرد: اعضای مدیریت بحران باید حقایق بحران را باور کنند چراکه اگر از اعماق وجود نپذیریم، نمی توانیم برنامه ریزی خوب برای مقابله با آن داشته باشیم.

 

برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی ها باید برنامه ریزی داشته باشیم

فرماندار شهرستان اسدآباد پیشگیری از بحران و آموزش برای مقابله با آن را مهم خواند و گفت: با گرم شدن هوا، آسیب آتش سوزی مراتع چه به دلیل عمد و غیر عمد بیشتر خواهد بود که باید برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی داشته باشیم.

 

وی پوشش منایع طبیعی را در اسدآباد را هم تهدید و هم فرصت خواند و گفت: به لحاظ استفاده احشام، می تواند این پوشش طبیعی فرصت باشد که باید از این فرصت استفاده کنیم.

 

درویشی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که دارای امکانات مقابله ای با حریق و آتش سوزی هستند، با سرویس و تعمیرات وسایل نقلیه آتش نشانی، خود را برای مواقع بحرانی آماده کنند، تأکید کرد: در مواقع بحرانی کوتاهی دستگاهی را نمی‌پذیرم.

 

باید مدیریت بحران به صورت ضابطه بند اعتبارات را تقسیم کند

قهرمان زارعی، معاون مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان هم اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات به صورت قطره چکانی تزریق می شود، باید مدیریت بحران به صورت ضابطه بند اعتبارات را تقسیم کند.

 

وی با بیان اینکه برای مدیریت بحران اعتبار استانی نداریم و به صورت ملی انجام می‌شود، گفت: شهرداری ها باید برای تجهیزات آتش نشانی پیگیر سهم استانی خود باشند.

 

معاون مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر اینکه باید اطفا حریق به صورت خلاقانه انجام شود، گفت: باید از احشام برای کاهش پوشش گیاهی مراتع استفاده کرد تا از وجود آتش سوزی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal