آخرین اخبار

13. خرداد 1399 - 9:00   |   کد مطلب: 35878
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش شهر‌های با وضعیت سفید کرونایی در استان به چهار شهر خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار  ما با  بیان کرد: هم اکنون شهر‌های رزن، فامنین، اسدآباد و تویسرکان استان همدان در وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

 

او با بیان اینکه تا دوهفته‌ی پیش تنها اسدآباد در وضعیت سفید کرونا در استان بود افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها و تردد غیر ضروری در شهر‌ها کمک به کنترل و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در صورتی که تعداد مبتلایان جدید در هر شهر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در روز یک نفر و یا هیچ کس باشد آن شهر در وضعیت سفید قرار می‌گیرد.

 

حیدری مقدم با اشاره به قرار گرفتن سایر شهر‌های استان در وضعیت زرد شیوع کرونا گفت: اگر تعداد مبتلایان به ازای همان ۱۰۰ هزار نفر بین یک تا ۳ نفر باشد وضعیت زرد و اگر بیشتر از ۳ نفر باشد در وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

 

او از ابتلای هزار و ۴۸ مورد بیمار در استان به ویروس کرونا خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون ۹۲۷ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در استان هم اکنون ۱۱ بیمار کرونایی بستری هستند و ۱۱۰ هم از ابتدای شیوع بیماری کرونا جان باخته اند.

 

حیدری مقدم بر رعایت کامل موارد بهداشتی و شستشوی مداوم دست‌ها هم تاکید کرد و گفت: تمامی مشاغلی که بازگشایی شده اند و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بدانند که هنوز بیماری کرونا ریشه کن و مهار نشده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal