آخرین اخبار

19. خرداد 1399 - 11:37   |   کد مطلب: 35926
سقراط بیرنگ با بیان اینکه در مراکز خرید گندم شهرستان اسدآباد ۱۱۸ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد، گفت: از این میزان ۹۸ هزار تن ظرفیت در انبارها خالی است و مشکلی برای ذخیره سازی نخواهیم داشت.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در این شهرستان سطح زیر کشت گندم و جو 32 هزار هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که از این مزارع 63 هزار تن گندم  و 45 هزار تن جو برداشت شود.

 

وی بااشاره به اخرین قیمت گندم به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: در شهرستان اسدآباد ۴ مرکز خرید گندم وجود دارد که ظرفیت ۱۱۸ هزار تن ذخیره سازی دارد.

 

بیرنگ افزود: ۹۸ هزار تن ظرفیت در انبارها و ذخیره سازی خالی داریم که مشکلی نخواهیم داشت.
 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد بااشاره به برداشت محصول گندم زودتر از موعد مقرر، گفت:  از ۲۰ خرداد شروع برداشت جو و گندم آغاز می‌شود که در این زمینه ۲۰ دستگاه کمباین برای امر برداشت در منطقه دشت این شهرستان انجام می‌دهند‌.

 

وی با بیان اینکه سطح کشت محصول کلزا در اسدآباد در سال گذشته ۵۲۰ هکتار بود که بر اثر بارش تگرگ و سرمازدگی این میزان به ۳۰۰ هکتار کاهش یافته، افزود: پیش بینی می‌شود که ۹۰۰ الی هزار تن دانه روغنی از این سطح کشت برداشت شود‌.

 

بیرنگ از کسب رتبه اول  اسدآباد در کشت کلزا در استان خبر داد و  گفت: برداشت زودهنگام کلزا در سال گذشته یکی از دلایل افت است که کارخانه کلزا نهاوند در زمان خرید اعمال کرد.

 

وی یادآور شد: میزان ۹ هزار و ۴۵۰ تن کود تأمین و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در بخش پایانی سخنانش به هفته جهاد کشاورزی و برنامه های این هفته در شهرستان اشاره کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal