آخرین اخبار

30. تير 1399 - 19:56   |   کد مطلب: 36321
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان:
۱۱ هزار و ۴۴۱ تن هلو در استان همدان از بین رفت
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال با توجه به سطح باغات هلو در همدان محصول تولیدی ۷۴ هزار و ۵۹۵ تن پیش بینی می‌شد اما خسارت ۱۱ هزار و ۴۴۱ تن محصول را از بین برد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت اله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: امسال سطح باغات هلو در استان همدان پنج هزار و ۱۷۰ هکتار و محصول تولیدی ۷۴ هزار و ۵۹۵ تن پیش بینی می‌شد اما بروز خسارت ۱۱ هزار و ۴۴۱ تن از این محصول را از بین برد.

 

وی از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان را البرتا، انجیری، زعفرانی و حاج کاظمی عنوان کرد و گفت: سال گذشته سطح باغات هلو در استان همدان معادل پنج هزار و ۱۱۴ هکتار با تولیدی افزون بر ۶۸ هزار و ۶۴۸ تن بوده است.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه افزود: سطح باغات شلیل نیز در سال جاری معادل دو هزار و ۲۴۴ هکتار و تولیدی معادل ۲۵ هزار و ۹۹۱ تن پیش بینی می‌شد اما در اثر بروز خسارت دو هزار و ۴۱۰ تن از این محصول از بین رفت.

 

شهبازی از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان همدان را مغان، شمس و کیوتا عنوان کرد.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: سال گذشته سطح باغات شلیل استان همدان معادل دو هزار و ۲۰۷ هکتار با تولیدی افزون بر ۲۴ هزار و ۸۱ تن بوده است.

 

وی عنوان کرد: سطح باغات زردآلو نیز در سال جاری معادل دو هزار و ۲۵۲ هکتار و تولیدی معادل ۲۲ هزار و ۹۴۱ تن پیش بینی می‌شد اما در اثر بروز خسارت شش هزار و ۲۰۰ تن از این محصول از بین رفت.

 

شهبازی از عمده ارقام کشت شده این محصول در استان همدان را نوری، شکرپاره و ضیاالملکی عنوان کرد.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: سال گذشته سطح باغات زردآلو استان همدان معادل دو هزار و ۲۱۲ هکتار با تولیدی افزون بر ۱۵ هزار و ۱۷۸ تن بوده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal