آخرین اخبار

7. مرداد 1399 - 9:51   |   کد مطلب: 36392
سقراط بیرنگ نوسان قیمت، نبود بازار مناسب برای عرضه محصول و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول را از مشکلات باغداران محصول هلو و شلیل دانست و گفت: میزان تناژ این محصولات در اسدآباد بالاست و نبود صنایع تبدیلی یک ضعف است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگارآوای سیدجمال، با اشاره به اینکه از میزان ۵ هزار باغات در سطح این شهرستان هزار و ۲۰۰هکتار باغ هلو و شلیل است، اظهار کرد: از این میزان باغات هلو و شلیل هزار هکتار آن باربر، ۲۰۰ هزار آن غیر باربر است که هنوز به میوه دهی نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه حدود ۸۵۰ نفر بهره‌بردار در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار باغات شهرستان فعالیت دارند، گفت: متوسط عملکرد ما بین ۳۰ تا ۳۵ تن تولید هلو و شلیل است که بعضاً به بیش از ۷۰ تومان می‌رسد.

 

بیرنگ تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۴۰ تن در باغات هلو و شلیل محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ‌خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه امسال خسارتی ناشی از بارندگی و یا تگرگ در باغات هلو شلیل نداشتیم، گفت: البته به این معنا نیست که ما در محصولات باغی دیگر خسارت نداشتیم.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه برخی از رقم‌های زودرس هلو و شلیل از اوایل مرداد برداشت محصول آغاز شده است، گفت: این امر تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 

وی یادآور شد: ارقام محصولات هلو در اسدآباد شامل عسلی، مخملی، آلبرتا و ارقام شلیل مغان، شمس و انجیری است.

 

بیرنگ به مشکلات باغداران هم اشاره‌ای کرد و گفت: بیشترین مشکلات در این باغات نوسان قیمت، نبود بازار مناسب برای عرضه محصول و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول است چراکه میزان تناژ این محصولات در اسدآباد بالاست و نبود این صنایع یک ضعف است.

 

وی از سرمایه گذران خواست که با توجه به میزان تولیدات خوب محصولات باغی به فکر ایجاد کارگاه و کارخانه‌ها باشند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه با توجه به اینکه محصولات هلو و شلیل در اسدآباد دیرتر از زمان دیگر به بار رسیده و به بازار می‌رسد، گفت: ۴۰ درصد محصولات به‌صورت خام خوری استفاده و ۶۰ دیگر هم بخشی فاسد و بخشی به استان‌های دیگر عرضه می‌شود.

 

وی بابیان اینکه باغداران استقبال خوبی از بیمه نمی‌کنند گفت: متأسفانه کشاورزان و باغداران ریسک کرده و در بحث بیمه ورود پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal