آخرین اخبار

13. مرداد 1399 - 10:27   |   کد مطلب: 36447
آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه قرآن کریم در آیه “ ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یَسْطُرُونَ” بر برخی قلم ها قسم خورده است، گفت: یکی از شاخصه های قلم خوب آزاد بودن است و نباید در فریاد زدن حق کوتاهی کند.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم رونمایی از پوستر هفته خبرنگار در جمع اصحاب رسانه همدان، با بیان اینکه در این ۶ ماه از آغاز شیوع کرونا در کشور نیازمند فرهنگ سازی جدیدی بودیم گفت: تیترهایی که توسط خبرنگاران زده شده یک فرهنگ جدید ایجاد کرد، همانند استفاده از ماسک که به عنوان یک تجربه جدید نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ بود که به خوبی انجام شد.

 

وی با اشاره به آیه “ن و القلم و ما یسطرون” گفت: در قرآن کریم بعضی از قلم ها به قدری ارزشمند هستند که آن ها را مستحق قسم خوردن دیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به بیان شاخصه های قلم خوب در تعبیر قرآن پرداخت و گفت: قلمی مستحق قسم خوردن است که بر سر حق معامله نکند، در فریاد زدن حق کوتاهی نکند و قلمی که برای بیان مسائل جامعه اسلامی آزاد باشد.

 

نیازمند اخلاق رسانه ای هستیم

وی ادامه داد: آزاد بودن به این معنا نیست که چهارچوب نداشته باشد بلکه قلم آزاد اخلاق محور حرکت می کند و ما نیازمند اخلاق رسانه ای هستیم.

 

شعبانی تاکید کرد: قلم باید آزاد باشد، آزاد از کانون های زور و تزویر و اهل داد و ستد بر سر منافع مردم نیست.

 

وی با بیان اینکه باید به دنبال مصالح اجتماعی و منافع عموم مردم باشیم افزود: ما در تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی ضعف هایی داشتیم و یک خبرنگار در تحقق عدالت که در بیانیه گام دوم انقلاب هم به آن تاکید شده، می تواند موثر باشد.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه خبرنگار صدای کسانی است که نمی توانند حرف بزنند خاطر نشان کرد: چقدر یک خبرنگار می تواند برای افرادی که هیچ رسانه ای برای بیان مشکلاتشان ندارند تاثیر گذار باشد؟

 

وی با بیان اینکه هنوز هم قلم هایی هستند که فرهنگ برایشان مهم است افزود: هنوز هم هستند کسانی که فارع از نگاه های سیاسی قلم می زنند و امیدوارم آزاد اندیشی نصیب همه شود.

 

شعبانی تاکید کرد: قلم آزاد عدالت، صداقت و شجاعت دارد و باید نکات مثبت را هم بگوید.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از وظایف رسانه ها امید آفرینی افزود: در بحث امیدآفرینی ما مشکلات زیاد داریم و باید کاری کنیم مردم به آینده امیدوار و دچار افسردگی نشوند.

 

از انتقاد متعهدانه استقبال می کنیم

در ادامه عباس صوفی، شهردار همدان با اشاره به نقش موثر خبرنگاران گفت: نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی صحیح به مردم به خصوص در این زمان که کشور درگیر کرونا است به خوبی مشهود است.

 

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی خوب باید مردم را به آینده امیدوار کنیم افزود: شهرداری همدان از انتقادهای مثبت استقبال می کند و خبرنگارها باید به انجام کار خوب برای مردم کمک کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه انتقاد باید متعهدانه باشد گفت: طبق توصیه مقام معظم رهبری کار خوب را هم باید گفت و انتقاد متعهدانه کار مثبت را هم بیان می کند.

 

در پایان این مراسم از یادمان شهدای گمنام پارک مردم و پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal