آخرین اخبار

19. مرداد 1399 - 12:46   |   کد مطلب: 36495
سقراط بیرنگ با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال 60 هزار تن گوجه فرهنگی در اسدآباد برداشت شود، گفت: متأسفانه قیمت خرید این محصول نه برای کشاورز زو نه ما قابل‌قبول نیست.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه بالغ‌بر هزار و 250 هکتار سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 60 الی 70 هزار تن گوجه‌فرنگی از این مزارع برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه برداشت محصول گوجه‌فرنگی از 15 مرداد آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد، گفت: این محصولات به کارخانه‌های رب اصفهان و دهگلان تحویل می‌شود.

 

بیرنگ با بیان اینکه 850 نفر گوجه کار در شهرستان فعالیت دارند، افزود: اسدآباد در تولید گوجه‌فرنگی رتبه نخست استان را با 50 درصد متوسط تولید داریم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر واسطه‌ها و دلالان گوجه‌فرنگی را از کشاورزان با قیمت 600 تومان خریداری می‌کنند، گفت: این در حالی است که با قیمت 700 تا 750 توکا به کارخانه‌های رب تحویل می‌دهند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه قیمت خرید گوجه‌فرنگی برای ما و کشاورزان قابل‌قبول نیست و با استان مکاتباتی را داشتیم که برای جلوگیری از متضرر شدن گوجه کاران قیمت تضمینی و حمایتی از این امر داشته باشند، افزود: البته تاکنون اقدامی انجام‌ نشده است.

 

وی با بیان اینکه بنابر شنیده‌ها کارخانه رب اسدآباد به دلیل تعمیرات تعطیل است، گفت: این کارخانه گویا امسال قصد خرید ندارد و اینکه تعمیرات شروع ‌شده یا خیر اطلاع دقیقی ندارم.

 

بیرنگ با بیان اینکه 20 درصد از محصول گوجه‌فرنگی اسدآباد به‌صورت رب پزی خانگی در سطح روستاها انجام می‌شود افزود: مابقی محصول باید به مراکز کارخانه‌های تولید رب ارسال می‌شود.

 

به گزارش آوای سیدجمال؛ اسدآباد درحالی‌که رتبه نخست استان و به لحاظ کیفیت محصولی خوبی را داراست اما هرساله گوجه کاران با مشکلاتی ازجمله وجود دلال و قیمت پایین این محصول مواجه هستند.

 

شهرستان اسدآباد علی‌رغم وجود 850 بهره‌بردار و برداشت 60 هزار تن گوجه‌فرنگی اما از وجود صنایع تبدیلی بی‌بهره است و البته کارخانه رب این شهرستان بنا به دلایل نامعلومی امسال تعطیل است که در خبرهای دیگر پیگیر آن خواهیم بود، ناگفته نماند که این کارخانه تنها جوابگوی خرید گوجه‌فرنگی و تبدیل آن به رب و یا محصولات دیگر نبوده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal