آخرین اخبار

26. مرداد 1399 - 11:41   |   کد مطلب: 36564
رحیم قربانی با اشاره به اینکه اسدآباد رتبه سوم در زمینه تولید فرش در سطح استان داراست، گفت: متأسفانه دو سال است که برای اداره فرش این شهرستان بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به فعالیت 5 هزار نفر فرش‌باف در این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد حدود 338 نفر دارای بیمه هستند که تنها 5 درصد جمعیت فرش‌باف را شامل می‌شود.

 

وی از رتبه سوم اسدآباد در سطح استان در بحث تولید فرش خبر داد و گفت: سال گذشته هزار و 100 متر فرش دستبافت توسط دو هزار و 250 نفر فرش‌باف در قالب شرکت تعاونی مددجوی بهزیستی و کمیته امداد تولیدشده است.

 

قربانی تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان فرش تولیدشده در اسدآباد به میزان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه دو سال است که اداره فرش اسدآباد بودجه ندارد، از فرماندار شهرستان خواست  برای افزایش میزان تولیدات فرش، آموزش و برگزاری دوره‌های مختلف از جمله بازدید از اداره فرش دیگر استان‌ها بودجه‌ای را دربگیرند.

 

رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به میزان دار قالی و پرداخت تسهیلات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 2 هزار دار قالی وجود دارد که پارسال به سه پشتیبان فرش فعال  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal