آخرین اخبار

27. مرداد 1399 - 11:45   |   کد مطلب: 36572
حسین عسگری مهرور از افزایش 93 درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان د مدارس اسدآباد نسبت به آمار سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به ویروس کرونا، استقبال والدین از مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش آموزان بیشتر شده و ما را با کمبود فضا مواجه کرده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار نفر در مقطع ابتدای، 4 هزار و 300 در دوره متوسطه اول، هزار و 800 در متوسط دوم و 900 نفر در مدارس کار و دانش ثبت‌نام کرده بودند، اظهار کرد: امسال 93 درصد افزایش ثبت‌نام را نسبت به آمار سال قبل داریم.

 

وی با بیان اینکه عده محدودی از دانش آموزان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که هنوز دلایل آن مشخص نیست، افزود: احتمالاً به دنبال خارج شدن از مدارس غیرانتفاعی و ثبت‌نام در مدرس دولتی هستند.

 

عده ای هنوز ثبت نام نکردند

عسگری‌مهرور افزود: عده‌ای از دانش آموزان پایه دهمی هم هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که طبق هدایت تحصیلی و نرساندن رشته‌های تحصیلی باید در مدرس کار و دانش ثبت‌نام کنند که والدین اصرار بر ثبت‌نام در دیگر رشته‌ها دارند.

 

وی با بیان اینکه 198 مدرسه دولتی و غیردولتی داریم، گفت: از این تعداد 133 مدرسه ابتدایی، 42 مدرسه متوسطه اول، 16 مدرسه متوسطه دوم، 8 مدرسه کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

 

رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد با اشاره به مهاجرت معکوس در 4 روستا، گفت: برای این روستاها که مهاجرت معکوس داشتیم، دو ماه است درخواست کد کردیم که بلاتکلیف است و در صورت ایجاد کد مدارس ابتدایی به 137 مورد افزایش پیدا می‌کند.

 

مدارس دغیر دولتی در کارودانش نداریم

وی با بیان اینکه ما در مقطع کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مدرسه غیردولتی نداریم، افزود: در مقطع ابتدایی 18مدرسه غیردولتی، متوسط اول 7 مدرسه و متوسطه دوم 6 مدرسه داریم که کمک کار آموزش‌وپرورش هستند.
 

عسگری‌مهرور با اشاره به عدم استقبال از مدارس غیردولتی در سال جاری، اذعان داشت: متأسفانه با توجه به ویروس کرونا، استقبال والدین از مدارس دولتی برای ثبت‌نام فرزندانشان بیشتر شده و بسیاری از آنان با تحویل پرونده در مدارس  دولتی ثبت‌نام کردند.

 

کمبود فضا در مدارس دولتی

وی با بیان اینکه کمبود فضا در مدارس دولتی داریم، گفت: ظرفیت کلاس‌های ما در مدارس ابتدایی شهری به تعداد 40 نفر هم رسیده و با این اوضاع کرونا و اجرای پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فضا دیگری نداریم که افراد بیشتر باشند و این ازجمله مشکلات ثبت‌نام ماست.

 

رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد  گفت: سعی می‌کنیم دانش‌آموزانی که دارای بنیه بدنی ضعیفی هستند را در به‌صورت غیرحضوری آموزش دهیم که مشکلی برای دیگران پیش نیاید.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal