آخرین اخبار

28. مرداد 1399 - 22:43   |   کد مطلب: 36584
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد گفت: علت دوده نشسته بر میوه های سردرختی بخشی از باغ های روستاس بیاج تا بررسی دقیق کارشناسی و علمی فعلا مشخص نیست.

به گزارش آوای سیدجمال، حمزه عبدکوند سه شنبه ۲۸ مردادماه در کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد، افزود: روستای بیاج دارای ۱۵۰ هکتار باغ میوه از جمله هلو و شلیل بوده که نشستن گردوغبار و دوده سیاه رنگ بر روی بخشی از میوه های سردرختی افت محصول و متضرر شدن باغداران این روستا را موجب شده است.

 

وی یادآور شد:حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار از باغ های بیاج نزدیک به کارخانه کنستانتره بهمن دره بوده که البته ضوابط استاندارد زیست محیطی این کارخانه از نظر استقرار و فاصله با روستا و باغ ها کاملا رعایت شده و روستائیان احتمال می دهند که این امر ناشی از گردو غبار این کارخانه و یا کامیون های حامل بار کارخانه باشد.

 

عبدکوند با بیان اینکه این گردوغبار اثر سوء بر روی میوه های سردرختی باغات بیاج نداشته اما کیفیت بازار پسندی محصول را کاهش داده است، تصریح کرد: مدیریت جهادکشاورزی و محیط زیست موظف هستند با دعوت از کارشناسان بررسی دقیق،علمی و کارشناسی موضوع را پیگیری و نتیجه را به فرمانداری اعلام کنند.

 

وی با تأکید بر ایجاد ۲۵ درصد کمربندی سبز کارخانه کنستانتره بهمن دره تصریح کرد:افزایش آبپاشی، استفاده از چادر توسط کامیون های حمل بار کنستانتره در کوتاه مدت،احداث سوله برای تخلیه محصول نهایی کنستانتره در سوله،نصب سیستم آبپاشی و ایجاد کمربندی سبز در درازمدت از جمله مواردی است که این کارخانه باید انجام دهد.

 

عبدکوند در ادامه از ساماندهی واحدهای فله ای عرضه لبنیات سنتی در شهرستان خبر داد و مطرح کرد:هم اکنون ۳۲ واحد عرضه لبنیات خام سنتی و فله ای در سطح شهرستان دارای فعالیت هستند که از سال ۹۵ تاکنون مجوزی از حوزه بهداشت به این واحدها داده نشده و در راستای سلامت مردم این واحدها باید ساماندهی شوند.

 

وی تصریح کرد:پیش از ساماندهی این واحدهای قارچ گونه موجود نیاز است مرکز بهداشت یک جلسه با این واحدها برگزار و ضوابط و بایدها و نبایدها را برای آنان بازگو کند.

 

عبدکوند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر به صورت موقت دو روستای النجه و گنجه شهرستان  با تانکر آبرسانی می شود، گفت:در حال حاضر ۷۵ روستای اسدآباد تحت پوشش شرکت آبفا بوده و ۲۵ روستای شهرستان اسدآباد با جمعیت ۲۱۸۷ نفر تحت پوشش شرکت آبفای شهرستان نیست که در راستای بهداشت و سلامت مردم  به نظارت بهداشتی آب و کلرسنجی روستاهایی که تحت پوشش آبفا نیستند، باید توجه ویژه شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal