آخرین اخبار

31. مرداد 1399 - 18:18   |   کد مطلب: 36611
امام جمعه همدان با بیان اینکه به آمریکا اعتمادی نبوده و نیست گفت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا در جریان برجام و تلاش برای تحق مکانیزم ماشه نشان دادند که متوجه زبان منطق نمی‌شوند.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا در اتفاقات اخیر و شورای امنیت با شکست مواجه شد اظهار کرد: آمریکا قطعنامه‌ای علیه کشور ما صادر کرده بود اما این بار نیز به لطف خدا با شکست مواجه شد اما به طور حتم از توطئه‌های خود علیه ایران دست برنخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا در مکانیزم ماشه می‌خواهد با شکایت به سازمان ملل و شورای امنیت تمام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را فعال کند، گفت: این تحریم‌ها مهرماه امسال به پایان می‌رسد و آمریکا با این مکانیزم می‌خواهد همه آنها را برگرداند.

 

امام جمعه همدان با اشاره اینکه برای فعال شدن این مکانیزم باید یک فرایند حقوقی طی شود اظهار کرد: طبق این فرایند، آمریکا می‌تواند یک شکواییه علیه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه دهد مبنی بر اینکه ایران در برجام به تعهدات خود عمل نکرده که اگر این موضوع ثابت شود همه تحریم‌ها به صورت خودکار برمی‌گردد.

 

وی گفت: گویا این شکوائیه به سازمان ملل و شورای امنیت داده شده است اما آمریکا در صورتی می‌تواند این شکواییه را علیه ما ارائه کند که به برجام عمل کرده باشد در صورتی که این اتفاق رخ نداد.

 

ترامپ حقیقت مذاکره با آمریکا را نشان داد

 

شعبانی با اشاره به اعمال بیش از ۱۴۰ مورد تحریم علیه ایران از سوی ترامپ و خروج از برجام اظهار کرد: همین فرد امروز به استناد برجام از ما شکایت کرده و همین موضوعات حقیقت مذاکره با آمریکا را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم شورای امنیت و سازمان ملل با رد ادعاهای آمریکا آبروی خود و قواعد بین‌الملل را حفظ کنند تأکید کرد: وقاحت بسیاری می‌خواهد که فردی از یک قرارداد خارج شود و دوباره به استناد همان قرارداد شکایت کند آن هم علیه کسی که به قرارداد پایبند بوده است.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فردای آمریکا هم همین است و رئیس جمهور بعدی نیز رفتاری غیر از این نخواهد داشت گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب به آمریکا اعتمادی نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش از نیروهای مسلح به خاطر رونمایی از موشک‌ها تشکر کرد و با بیان اینکه باید در مقابل دشمن آماده و تجهیز بود اظهار کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا نشان داده که متوجه زبان منطق نمی‌شوند، وزیر امور خارجه ایران نیز نامه‌ای در این زمینه به سازمان ملل ارسال کرده است.

 

آغوش مسجد و متدینان مساجد باید به روی جوانان باز باشد

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت «روز جهانی مسجد» از هیأت امنای مساجد خواست نسبت به جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر راه برای حضور جوانان در مسجد فراهم نشود دیگر جریان‌ها آنها را به سوی خود جذب می‌کنند گفت: آغوش مسجد و متدینین مساجد باید به روی جوانان باز باشد.

 

امام جمعه همدان تأکید کرد: متدینان و هیئت امنای مساجد مسجد و فضای آن را به نحوی مدیریت کنند که سلیقه نسل جوان نیز دیده شود، حتی در موضوعات باید با کم‌تجربگی جوانان بسازند.

 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ایام شهادت سید و سالار شهیدان ضمن اینکه از مردم خواست نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند گفت: مردم پرچم‌های عزا را بر سردرب منازل خود نصب کنند و با این کار فضای حزن و اندوه خود در ماه محرم را نشان دهند.

 

لزوم توجه به احیای مطالبه‌گری

شعبانی با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام امر به معروف و نهی از منکر بود که باید این موضوع در اولویت باشد تأکید کرد: امر به معروف فقط مساله حجاب نیست بلکه رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم و مسوولان برای گذر از کرونا، مطالبه‌گری از مسوولان در موضوعات مدیریتی و انتقاد از اقدامات نابهنجار در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه شکستن سکوت امروز جامعه و امر به معروف یکی از وظایف اصلی مردم است اظهار کرد: حرکت امام حسین (ع) سیاسی بود و امر به معروف ایشان نیز امری سیاسی و به صلاح جامعه است که باید از آن تأثیر بپذیریم.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر هیاتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند مرتکب خلاف شرع شده و مردم نباید در آن مجلس شرکت کنند افزود: ۷۲ آشپزخانه توسط کمیته امداد در همدان مهیا شده تا هرکس نذری دارد غذای خود را در آنها پخته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین نیازمندان توزیع شود.

 

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه اگر صیغه نذر خوانده نشده باشد عدم انجام آن ایرادی ندارد اظهار کرد: ادای نذر حتما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal