آخرین اخبار

21. شهريور 1399 - 21:57   |   کد مطلب: 36800
رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: علت کمیاب بودن کود نیز تحریم‌ها و کمبود واردات است.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط‌ بیرنگ، رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد  گفت: کودشیمیایی سابق بر این با ارز دولتی تهیه می  شد و بعلت افزایش ارز نیمایی اکنون قیمتی بالاتر پیدا دارد.

 

او با بیان اینکه قیمت کودشیمیایی قبل از افزایش قیمت مابین۹۰هزار تا۱۴۰ هزار تومان بود، بیان کرد: علت کمیاب بودن کود نیز تحریم‌ها و کمبود واردات است.

 

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد  ادامه داد: پیشنهاد ما برای جایگزینی کودفسفات استفاده از کودعالی است که البته درصد فسفات تعزیراتی را دارا نیست، اما می‌توان به آن بعنوان جایگزین نگاه کرد

 

 

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه قطعا این موضوع به کشاورزان فشار زیادی وارد می‌کند، افزود: کود برای خاک و محصول لازم است، اما طبق تحقیقات علمی هر مقدار هکتار باید میزان مشخصی کود دریافت کند، اما برخی کشاورزان بیشتر از مقدار لازم استفاده می‌کنند که ضرورتی ندارد.

 

 

بیرنگ گفت: بهترین راه برای تعیین میزان و نوع دقیق کود، آزمایش خاک در آزمایشگاه‌های خاک است که این مرکز در اسدآباد وجود دارد.

 

اوبا بیان اینکه این امر باعث استفاده بهینه از کود خواهد شد، اظهار کرد: در شرایطی که نهاده‌های کودی گران شده است این موضوع میتواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود

 باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal