آخرین اخبار

22. شهريور 1399 - 15:33   |   کد مطلب: 36807
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد:
اولویت آموزش در مدارس اسدآباد حضوری است
معلمان و دانش‌آموزانی که مشکل زمینه‌ای دارند، به مدرسه نروند

به گزارش آوای سیدجمال، حسین عسگری از معلمان و دانش‌آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند خواست از حضور در مدرسه و کلاس درس خودداری کنند.

 

وی همچنین درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: 10 نفر از کارشناسان آموزش‌وپرورش همه‌روزه از مدارس بازدید و از نزدیک بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

 

رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد همچنین از فعالیت شورای مدرسه خبر داد و افزود: به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان هر هفته در مدارس این شهرستان شورای مدرسه تشکیل جلسه می‌دهد تا از آخرین وضعیت سلامت دانش‌آموزان مطلع شده و در مورد نحوه ادامه تحصیل آن‌ها تصمیم‌گیری ‌شود.

 

وی به نحوه تشکیل کلاس‌های حضوری در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا علاوه‌بر تب‌سنجی و ضد عفونی کردن مستمر کلاس‎ها، مدارس با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

 

عسگری تعداد مدارس شهرستان را 202 مدرسه اعلام کرد و افزود: 106 مدرسه بالای 50 نفر جمعیت دانش‌آموزی را در خود جای داده و مابقی مدارس نیز با کمتر از 50 دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.

 

رئیس آموزش‎وپرورش اسدآباد همچنین از فعالیت چهار مدرسه بالای 600 نفر در سطح شهر خبر داد و گفت: در شرایط فعلی این مدارس نیز با ظرفیت 50 درصد فعالیت دارند.

 

عسگری در ادامه این گفتگو به دایر شدن چهار مدرسه در روستاهای چشمه‎بید، تختی‎آباد، سیاه‌کمر و چهارچشمه اشاره کرد و افزود: با صرف 250 میلیون تومان امسال دانش‌آموزان این روستاها بدون دغدغه می‌توانند در محل زندگی خود به تحصیل ادامه دهند.

 

تحصیل دانش‌آموزان قاضی مردانی در حسینیه روستا، یکی از دغدغه‌های رئیس آموزش‎وپرورش اسدآباد بود که در این گفت‌وگو به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به تخریب مدرسه این روستا، درتلاشیم تا در آینده نزدیک این مدرسه را بازسازی و برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مهیا کنیم.

 

وی همچنین از ساخت سه مدرسه روستایی خبر داد و افزود: با کمک خیرین روستای چارق دارای مدرسه شده و روستاهای ماوا و سمیران نیز از نعمت مدرسه نوساز بهره‎مند شده‌اند.

 

عسگری در پاسخ به این سؤال که چرا هنوز شهرک سیداحمد خمینی (ره) از نعمت مدرسه ابتدایی محروم است، اظهار کرد: متأسفانه ساخت مدرسه 21 کلاسه این شهرک به‎دلیل کاهش اعتبارات با مشکل مواجه شده و درحال حاضر با پیشرفت 45 درصدی نیازمند تأمین اعتبار از محل منابع ملی است.

 

رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد درخصوص درمانگاه فرهنگیان گفت: متأسفانه این درمانگاه هنوز موفق به دریافت مجوز نشده و زمانی که به بهره‎برداری رسیده، بدون مجوز برای مدت کوتاهی در ایام انتخابات فعالیت داشته است و درحال حاضر با توجه به نبود مجوز و همچنین کادر پزشکی، فعالیتی ندارد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal