آخرین اخبار

7. مهر 1399 - 10:14   |   کد مطلب: 36964
معاون اداره جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد
آغاز برداشت گردو در اسدآباد/پیش‌بینی 4 هزار تن گردو از باغات
علی سرخوش با بیان اینکه هزار و 600 هکتار باغ گردو در اسدآباد وجود دارد، گفت: از این میزان پیش‌بینی می‌شود 4 هزار تن محصول برداشت شود.

علی سرخوش معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به آغاز برداشت گردو در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد داری 5 هزار و 200 هکتار باغ است که از این میزان هزار و 600 هکتار از آن به محصول گردو اختصاص دارد.

 

وی گفت: متوسط تولید گردو در شهرستان اسدآباد 2.5 تا 3 تن است که عمده پراکنش باغات گردو در روستاهای ملحمدره، ترخین‌آباد، قاسم آباد، خنداب، چنارسفلی، النجه، گنجه، سیرواند، حبشی، است.

 

معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اکثر باغات گردو دارای کشت سنتی هستند و از ارقام بومی محلی در کاشت استفاده شده، افزود: این باغات نسبت به آفات و بیماری‌ها حساس و به علت زود گل بودن در فصل بهار دچار خسارت بسیاری می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: سرشاخه کاری درختان گردو در حل حاضر بهترین روش برای افزایش تولید در هر هکتار است که 30 هکتار از باغات گردو سرشاخه کاری محصول انجام شده است.

 

سرخوش افزود: در میزان 30 هکتار از باغات تعداد  9 هزار و 775 پیوندک برای 2 هزار 84 درخت انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه هزار و 500 نفر باغدار گردو در این شهرستان فعال هستند، افزود: سالانه حدود 4 هزار تن محصول گردو از باغات شهرستان تولید و برداشت می شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal